مدیریت زندان‌ها از جمله کارهای سخت و نیازمند صرف زمان و توان مضاعف است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان گفت: مدیریت زندان‌ها از جمله کارهای سخت و نیازمند صرف زمان و توان مضاعف است .

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رشیدی‌پور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان در دیدار با مدیرکل زندان‌های استان ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند اصلاحی و تربیتی صورت گرفته در زندان‌ها با هدف بازاجتماعی کردن زندانیان و اقدامات حمایتی و مراقبتی برای کمک به این قشر آسیب دیده عنوان کرد: زندان مکان مناسبی نیست اما قطعاً برای رعایت قوانین و مقررات و جلوگیری از هنجار شکنی‌ها یک ضرورت اجتماعی به شمار می‌رود.

وی افزود: مدیریت در زندان‌ها نیازمند دانش خاص و توان کافی است زیرا هدف اصلی در این مجموعه اصلاح رفتاری افراد خطا کار است و تحقق آن نیاز به تخصص، امکانات و فضای مناسب دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان با اشاره به کمبودهای مکانی و فضای محدود در اختیار زندان‌ها در استان، با توجه به گزارش‌های مدیریت این مجموعه و بازدیدهای صورت پذیرفته از برخی از زندان‌ها، اظهار کرد: امید است درآینده با تهاتر املاک در اختیار این مرکز اصلاحی و تربیتی و همراهی دستگاه‌های دولتی  مرتبط، شاهد احداث و انتقال زندان‌ها در یک بستر استاندار و مناسب باشیم.

رشیدی پور برای اجرایی کردن این اقدام در آینده نزدیک قول مساعد داد.

مهارت آموزی قریب به 2 هزار زندانی در رشته‌های مختلف

مراد فتحی مدیرکل زندان‌های کردستان ضمن تبریک انتصاب معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کردستان خواستار توجه ویژه به زندان‌ها در زمینه‌های کمبود فضای فیزیکی، انتقال زندان‌ها به خارج از محدوده شهری و همچنین کمبود نیروی انسانی شاغل در زندان‌ها و توجه ویژه به خانواده زندانیان با گسترش اهداف و برنامه‌های حمایتی در استان شد.

وی تصریح کرد: اقدامات قابل توجهی در تحقق اهداف اصلاحی در زندان‌های استان صورت پذیرفته است که از جمله آن می‌توان به مهارت آموزی قریب به 2 هزار زندانی در رشته‌های مختلف و با همکاری فنی حرفه‌ای، صنایع دستی و جهاد دانشگاهی استان در سطح زندان‌های استان اشاره کرد.

مدیرکل زندان‌های کردستان با اشاره به تعامل ارزشمند قضات دادگستری و کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها تاکید کرد: زندان‌های استان به لحاظ فضای مناسب آموزشی، نگهداری و بازپروری جوابگوی جمعیت کیفری موجود نیست و نیازمند توجه ویژه استانداری و تعامل دستگاه‌های مرتبط برای اختصاص زمین مناسب و اعتبار کافی برای احداث و انتقال آنها به خارج از بافت شهری است.

خسروی معاون اداری مالی و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد مردمی دیه و با عنوان این مطلب که در سال جاری تاکنون با مساعدت و همراهی خیرین، دستگاه‌های اجرایی و همراهی قضات در قبولی اعسار، تعداد 229 زندانی جرائم غیر عمد و محکوم مالی از زندان‌های استان آزاد شده‌اند، خواستار مساعد و همراهی مدیران دستگاه‌های دولتی و دعوت از خیرین در برگزاری جشن گلریزان سال آتی که همزمان با ماه مبارک رمضان در فروردین 1401 برگزار می‌شود، شد.

کد خبر 1154119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha