پایش و رصد بازار کالاهای اساسی /تشدید نظارت ها بر بازار شب عید

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت گفت: بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها حسب وظیفه ذاتی خود طی یازده ماهه سال جاری اقدام به برگزاری ۱۵۰،۷۱۷ هزار گشت بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح کشور کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سید مجتبی سجادی جزی با اشاره به تشدید بازرسی ها در ایام پایانی سال و برگزاری طرح بازرسی و نظارت ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها حسب وظیفه ذاتی خود طی یازده ماهه سال جاری اقدام به برگزاری 150،717 هزار گشت بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح کشور نموده‌اند که با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با سایر دستگاه های اجرایی و قضایی، در ایام پایانی سال با استفاده از کلیه ظرفیت ها از جمله همکاری نیروهای بسیج، این مهم تشدید خواهد شد.

 

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت با اعلام اینکه در راستای نظم دهی و انسجام بيشتر فرآيند تنظيم بازار، بازرسي‌هاي مستمر توسط اكيپهاي بازرسي و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان‌ها صورت مي‌گيرد و طی این مدت تعداد 150،717 گشت بازرسی با حضور بازرسان سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و سازمان تعزيرات حكومتي و ديگر دستگاه های ذیصلاح از جمله وزارت جهاد كشاورزي، اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري، اتاق اصناف و اتحاديه ها و... انجام گرفته است و تعداد 47،331  فقره پرونده تخلفاتی به ارزش تقریبی 36،206 میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی و صدور رای به ادارات کل تعزیرات حکومتی ارسال گردیده است.

 

همچنین طی مدت زمان مذکور تعداد 236،352  پرونده با ارزش ریالی تقریبی بیش از 169هزار میلیارد ریال از طریق سازمان های صنعت، معدن وتجارت استان‌ها تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال گردیده و رأی 199،066 پرونده نیز از سوی شعب تعزیرات حکومتی صادر شده است. در یازده ماهه سال جاری تعداد 124 فقره پرونده به ارزش ریالی بیش از 101 هزار میلیارد ریال نیز راساً توسط این سازمان به ادارات کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

 

این مقام مسئول در ادامه افزود : با توجه به شرایط فعلی کشور و برای خدمت‌رسانی به مردم و تسریع در اقدامات لازم، گشت‌های بازرسی بصورت فعال‌تر از گذشته در قالب اکیپ‌های سیار در ساعات اداری و غیر اداری به اتفاق نمایندگان دستگاه‌های نظارتی کار بازرسی را انجام می‌دهند.

 

به گفته وی، هدف از برگزاری گشت‌های بازرسی، پیشگیری از وقوع تخلف و در راستای نظارت بر واحدهای صنفی اعم از تولیدی و توزیعی و خدماتی، قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه و برخورد با تخلفات در حوزه احتکار و گرانفروشی است و نظارت بر طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات نیز در دستور کار تیم های بازرسی قرار گرفته است.

 

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت تاکید کرد: چنانچه شهروندان اطلاعی از وقوع هرگونه تخلف اعم از احتکار، گرانفروشی، تقلب و دیگر موارد دارند مراتب را طی تماس با شماره ۱۲۴، اطلاع رسانی کنند تا پیگیری قانونی انجام شود. 

 

 

کد خبر 1154139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha