چشم انداز راهیان نور مردمی کردن این سفر معنوی و فرهنگی است

حبیبی با تاکید بر اینکه چشم انداز آینده ما در راهیان نور مردمی کردن این سفر معنوی و فرهنگی است گفت: فلسفه جهاد، ایثار، درس گرفتن از روحیه خودباوری و مسئولیت پذیری و تبعیت محض ازولایت به برکت دفاع مقدس بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسن حبیبی» امروز(شنبه، ۱۴ اسفند) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که در محل استانداری برگزار شد با بیان اینکه «راهیان نور» تجدید خاطرات هشت سال دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران است گفت: مناطق عملیاتی به عنوان قدم گاه شهدا و ایثارگران ارزشمندند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان افزود: مناطق جنگی، سرزمین سربازانی است که با سخت ترین شرایط با دشمن بعثی مبارزه کردند و خون پاکشان در آنجا بر زمین ریخته شد.

وی با اشاره به آغاز فرآیند برگزاری راهیان نور جنوب ۱۴۰۰ بیان کرد: با توجه به برگزاری راهیان نور در دوران کرونا خود مراقبتی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله های اجتماعی، استفاده دائمی از ماسک و شستشوی مرتب دست ضروری است.

حبیبی اذعان کرد: پذیرش زائران صرفا برای داوطلبانی مجاز است که سه نوبت واکسن کویید ۱۹ را دریافت کرده اند و ۴۸ ساعت قبل از حرکت اسامی زائران به درگاه "ره نور" سامانه ملی راهیان نور برای دریافت تاییدیه واکسیناسیون وارد می شود و در غیر این صورت برای حفظ سلامتی سایر زائران و رعایت محدودیت های هوشمند از اعزام داوطلبین واکسن نزده جلوگیری خواهد شد.

وی در ادامه آشنا کردن نسل جوان با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را از اهداف این رویداد بزرگ فرهنگی دانست و اظهار کرد: فلسفه جهاد، ایثار، درس گرفتن از روحیه خودباوری و مسئولیت پذیری و تبعیت محض از ولایت به برکت دفاع مقدس بوده است.

حبیبی تصریح کرد: در چهارمین مرحله اعزام راهیان نور، ۱۴۰ نفر از دانش آموزان مدارس آموزش و پرورش شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر به مدت ۴ روز از مناطق عملیاتی و یادمان های شهدای جنوب کشور نظیر اروند کنار، شلمچه، هویزه، طلاعیه، دهلاویه بازدید خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه چشم انداز آینده ما در راهیان نور مردمی کردن این سفر معنوی و فرهنگی است ادامه داد: امیدواریم این حرکت بستری باشد تا همه مردم از این گنجینه معنوی دفاع مقدس بازدید کنند.

حبیبی تاکید کرد: امروز ایران اسلامی مستقل ترین کشور دنیاست چرا که ایستادگی دیروز شهدا و رزمندگان اقتدار و عزت امروز ما را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان ساخت: راهیان نور جلوه زیبای فرهنگ قدردانی مردم از کسانی است که برای اعتلای کشور زحمت کشیدند.

کد خبر 1154169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha