نصب پنل های خورشیدی در مقیاس کوچک برای ایجاد مشاغل خانگی و روستایی در دستور کار ما قرار دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نصب پنل های خورشیدی در مقیاس کوچک برای ایجاد مشاغل خانگی و روستایی در دستور کار ما قرار دارد و کمیته امداد در این مسیر پیشرو بوده؛ امیدواریم با توسعه این طرح، خانواده های بیشتری مشمول این طرح بکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، دکتر حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح نیروگاه های خورشیدی ۵ کیلوواتی در هیرمند که با حضور رئیس جمهور و بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهار کرد: کمیته امداد در استان سطح وسیعی از خدمات را ارائه می دهد از ساخت خانه و تامین لوازم منزل و جهیزیه گرفته تا لوله کشی گاز و کمک هزینه های معیشتی. اما مهمترین ماموریت کمیته امداد بحث اشتغال و ایجاد درآمد پایدار برای خانواده های روستایی و مددجو است.

 

مدرس خیابانی افزود: خوشبختانه با توجه ویژه ای که سازمان کمیته امداد به استان سیستان و بلوچستان داشته است برای نمونه در یکی از روستاهای منطقه سیستان برای ۱۱۸ تا از خانواده های مددجو با نصب پنل های خورشیدی ۵ کیلوواتی تقریبا یک درآمد پایدار ۹۰۰ الی یک میلیون تومانی ایجاد شده است.

 

وی ادامه داد: مجموع هزینه این پنل ها ۱۰۰ میلیون تومان است که کمیته امداد ۲۵ میلیون وام بلاعوض در اختیار این خانواده ها قرار داده و همچنین با کمک بانک رسالت وام قرض الحسنه با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله به این افراد تعلق گرفته است.

 

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه برخی از مشاغل روستایی مانند کشاورزی و دامپروری به دبیل خشکسالی تعطیل شده، استقرار این پنل ها به ایجاد درآمد ثابت برای خانواده های مددجو کمک خوبی می کند. این طرح بسیارخوبی است و ما حتی آمادگی داریم این طرح را در بین ۵۰۰۰ خانواده اجرا کنیم.

 

وی تصریح کرد: یکی از مزایای این استان استفاده از انرژی تابش خورشیدی است، ۹۵ درصد استان تحت تاثیر انرژی تابشی است از این لحاظ رتبه اول کشور را داریم، بالای ۳۰۰ روز از سال آفتاب داریم لذا شرایط این استان هم برای استقرار نیروگاه های بزرگ خورشیدی ۱۰ مگابایت مستعد است و هم برای نصب پنل های ۵ کیلوواتی.

 

خیابانی ادامه داد: نصب پنل های خورشیدی در مقیاس کوچک برای ایجاد مشاغل خانگی و روستایی در دستور کار ما قرار دارد و کمیته امداد در این مسیر پیشرو بوده؛ امیدواریم با توسعه این طرح، خانواده های بیشتری مشمول این طرح بکنیم.

 

استاندار با اشاره به استقرار نیروگاه های بادی در مناطق شمالی استان هم در دستور کار ما قرار دارد گفت: هدف ما از اجرای این طرح ها این است که با ایجاد اشتغال و اعطای وام های کارآفرینی برای خانواده های مددجو آنها را به استقلال و خودکفایی برسانیم تا وابسته به کمک های معیشتی نباشند. گرچه این کمک های برای خانواده های مشمول این طرح قطع نشده است؛ اما در این مسیر به همکاری و پشتیبانی سایز نهادها به ویژه بانک ها، دستگاه های دولتی، استانداری و مجموعه ستادی دستگاه ملی نیاز داریم.

کد خبر 1154170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha