آیین جشن نوروز در مسیر گردشگردی تاریخ و تمدین ایران در سنندج برگزار می‌شود

شهردار سنندج از برگزاری آیین جشن نوروز در مسیر گردشگردی تاریخ و تمدین ایران خبر داد و گفت: این جشن از ۲۴ اسفند ماه در تهران آغاز و سپس در شهرهای همدان، کرمانشاه و سنندج برگزار می‌شود.

سید انور رشیدی شهردار سنندج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: متاسفانه در دو سال اخیر بواسطه شیوع ویروس کرونا جشن‌های نوروزی و دیگر جشن‌های ملی و مذهبی برگزار نشد.

 

 

رشیدی بیان کرد:  در راستای امیدآفرینی و نشاط آفرینی و با توجه به اینکه سنندج جز شبکه‌های خلاق جهان است با هماهنگی با یونسکو برنامه‌ریزی لازم در خصوص برگزاری جشن باشکوه نوروز صورت گرفته است.

 

 

وی از برگزاری آیین جشن نوروز در مسیر گردشگردی تاریخ و تمدین ایران خبرداد و گفت: این جشن از 24 اسفند ماه در تهران آغاز و سپس در شهرهای همدان، کرمانشاه و سنندج برگزار می‌شود.

 

 

رشیدی افزود: پیک‌های نوروزی اقوام ایرانی متشکل از آیین‌های نوروزی خراسان، آیین بلوچستان، آیین تک خوانی، نوروز خوانی، عاشق خوانی آذربایجانی، آیین نوروزی کردستان، آیین نوروزی اعراب ایران و آیین نوروزی بوشهر در این جشن شرکت دارند.

 

 

شهردار سنندج اعلام کرد: این پیک‌های نوروزی حرکت خود را از 24 اسفند ماه در تهران آغاز و سپس با برگزاری مراسم‌های نوروزی در کرمانشاه و همدان روز 26 اسفند ماه وارد سنندج خواهند شد.

 

 

رشیدی عنوان کرد: روز 26 اسفند ماه جشن نوروز در سنندج برگزار و برنامه‌های جذاب و شادی نظیر برگزاری نمایشگاه لباس جهان نوروز در خانه کورد، اجرای پیک نوروزی، مراسم آیین کردستان، اجرای هزار دف و اهدای نشان نوروز، در سالن ورزشی  6 هزار نفر ورزشگاه 22 گولان برگزار خواهد شد.

 

 

وی ابراز امیدواری کرد: با تعامل و همکاری با دیگر دستگاههای فرهنگی و گردشگری و سازمان‌های مردم نهاد بتوانیم با برگزاری جشن‌های  باشکوه نوروزی به استقبال سال نو برویم.

کد خبر 1154194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha