ادیان الهی در صلح و دوستی با هم مشترکات زیادی دارند

مدیر اجرایی همکاری‌ها و گفت‌وگوی ادیان شورای جهانی کلیساها تأکید کرد: ادیان الهی در صلح و دوستی با هم مشترکات زیادی دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» ، مدیر اجرایی همکاری‌ها و گفت‌وگوی ادیان شورای جهانی کلیساها تأکید کرد: ادیان الهی در صلح و دوستی با هم مشترکات زیادی دارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابراهام سیلو ویلار، مدیر اجرایی همکاری‌ها و گفت‌وگوی ادیان شورای جهانی کلیساها در سخنرانی خود در نشست تخصصی «بهبود روابط انسانی در دوران پساکرونا با الهام از آموزه‌های اسلام و مسیحیت» ضمن قدردانی از تلاش‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور ایجاد همبستگی دینی در رهبران و پیروان ادیان الهی، گفت: ارتباطات ما، قطعا دراز مدت و مداوم خواهد بود.

وی به تبیین بحران زبان و زبان شناسی پرداخت و گفت: استفاده از زبان ترس، تهدید و قدرت که بیشتر در اروپا شاهد آن هستیم، به نوعی دغدغه ماست که همه عوامل بشریت نیز تحت تأثیر آن قرار دارد.

سیلو ویلار افزود: انسان‌ها براساس ملیت و دین در سراسر دنیا تقسیم بندی شده‌اند. اما همگی عاشق صلح و دوستی و هماهنگی با یکدیگر خواستند. این نوع تمنای درون را می‌توان، زبان جایگزین قدرت و ترس قرار داد.

مدیر اجرایی همکاری‌ها و گفت‌وگوی ادیان شورای جهانی کلیساها تأکید کرد: ما باید به دنبال این باشیم که غایت قدرت به کجا می‌رسد. ما معتقدیم هیچ دینی به پیروان خود دستور نمی‌دهد که به انسان‌های دیگر ظلم کند.

وی به رابطه دین و قدرت اشاره و تصریح کرد: ادیان الهی پیروان خود را به صلح و دوستی دعوت می‌کند و به مشترکات و قوانین یکدیگر احترام می‌گذارد.

سیلو ویلار دین را رحمتی برای تمام عالمیان جهان دانست و خاطرنشان کرد: باید باور داشته باشیم که هدف غایت دین، خیر خواهی است و باید فصل نوینی را در زندگی خود ایجاد کنیم و برای این مسیر از زبان صلح و احترام به یکدیگر استفاده کنیم.

بنابر اعلام این گزارش، به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست تخصصی «بهبود روابط انسانی در دوران پساکرونا با الهام از آموزه‌های اسلام و مسیحیت» صبح امروز (14 اسفندماه) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و يوان ساوكا، دبيركل شورای جهانی كليساها برگزار شد. اندیشمندان دینی در این نشست به ارایه مقالات خود پرداختند.

کد خبر 1154211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha