دینداری مهمترین معیار ازدواج سالم  است/هیاتی ها باید مروج ازدواج آسان باشند

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: دینداری مهمترین معیار ازدواج سالم است به این دلیل که دین، انسان را از ارتکاب اعمال خلاف انسانی باز می دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امشب(۱۴اسفند) در جشن ولادت با سعادت حضرت سیدالشهدا امام حسین(ع) در حسینیه قمربنی هاشم(ع) ساری، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و تحسین فعالیت های فعلان هیات قمر بنی هاشم(ع) مرکز مازندران در پاسداشت مناسبت های ملی و مذهبی، اظهار کرد: ما می دانیم که بنا بر آموزه های دینی، شیعیان باید در شادی ائمه، شاد و در غم و ماتم آن بزرگواران، محزون باشند .

 

نماینده ولی فقیه درمازندران گفت: برپایی این نوع جشن ها و مراسم ها و مجالس، موجب آشنا ساختن آحاد جامعه به خصوص نسل جوان به فضایل اخلاقی و سیره عملی ائمه معصومین(ع) و به ویژه ترویج سبک زندگی نورانی آن بزرگواران می شود و فعالیت هیات ها برای تحقق این مهم ارزشمند است.

 

وی به اهمیت تربیت دینی فرزندان افزود: دینداری والدین در تربیت نسل آینده نقش آفرین خواهد بود. همانگونه که حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)  با دینداری و خداپرستی فرزندانی همانند امام حسین(ع) تربیت نموده اند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه در ازدواج باید ملاک تقوا، ایمان، خداپرستی و دینداری باشد، ادامه داد: توجه به دینداری فرد مقابل یک سرمایه گذاری برای تربیت فرزندی صالح در آینده است.

 

وی با اشاره اهمیت تربیت انسان آگاه و آزاد از هوای نفس، گفت: شور و شعور مذهبی و سوز و گذاز اهل بیتی(ع) باید در محافل مذهبی مورد توجه باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه اگر اما حسین(ع) جمعیت از دینداران واقعی را همراه سپاه خود داشت قیام عاشورا اینگونه رقم نمی خورد، افزود: جمعیت برای حفظ دین اسلام مهم و اساسی است.

 

وی با بیان اینکه امروز هم برای امام حسین(ع) مهم است و کاهش جمعیت مسلمانان زیبنده جامعه اسلامی نیست، گفت:زادو ولد در مازندران پائین است؛ ازدواج در مازندران گران و سخت است.شغل و درآمد و خانه و ماشین باید باشد تا ازدواج صورت گیرد که این با فرهنگ ایرانی اسلامی فاصله دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه هیاتی ها باید مروج ازدواج آسان باشند، خاطرنشان شد: همچنین فرزندآوری باید مورد توجه بچه های مساجد و هیاتی ها باشد.

کد خبر 1154270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha