کانون های مساجد نقش مهمی در نهادینه سازی آموزه های دینی برعهده دارند

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری: مسجد و نهادهایی که در مسجد فعالیت دارند از جمله کانون های فرهنگی هنری نقش مهمی در نهادینه سازی آموزه های دینی برعهده دارند.

«محسن حسین میرزایی» ضمن تبرک به مناسبت فرارسیدن «۱۸ اسفند» سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: یکی از مراکز مهم در نهادینه سازی و تثبیت فرهنگ دینی مساجد است که باید تا می توان از این فرصت برای تحقق اهداف دینی بهره گیری شود.

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مسجد از زمان صدر اسلام تا امروز مرکز مهمی برای تهییج و ترغیب و تشویق آحاد مردم برای نهادینه شدن آموزه های دینی به شمار می رود و کار ویژه های مهمی برعهده دارد.

 

حسین میرزایی به نقش مسجد در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مسجد همواره در جامعه اسلامی نقش محوری دارد و نه تنها در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش کلیدی داشت بلکه در پیروزی در هشت سال دفاع مقدس نقش بی بدیلی ایفا کرد.

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در همه برنامه ریزی ها مساجد بهترین مکان های عمومی هستند و باید تا می توان این نهاد را تقویت کرد که در همین راستا انتظار می رود کانون های فرهنگی هنری مساجد بتوانند این نقش را تقویت کنند.

 

حسین میرزایی مسجد را محور شهرها و روستاها دانست و گفت: برای توسعه در شهر و روستا به ویژه در شهرک های جدید باید در بهترین نقطه شهر مسجد احداث شود و بعد شهر و روستا بر محور آن توسعه پیدا کند.

 

وی تصریح کرد: در استان چهارمحال و بختیاری هم فعالیت های خوبی در این خصوص انجام شده و استانداری هم حمایت می کند و با همفکری مدیران و ائمه جمعه و جماعت در راستای توسعه مساجد از نظر کمی و کیفی تلاش می شود.

 

حسین میرزایی با بیان اینکه مساجد رو باید در ۲ بعد مورد توجه قرار داد، اظهار داشت: یک بعد سخت افزاری است که مربوط به احداث مساجد است و بعد دیگر نرم افزاری است که باید در خصوص تولید محتوا اقدام کرد.

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری کارهای خوبی شده در حوزه مساجد انجام گرفته که می تواند برای سایر مناطق الگو باشد.

 

کد خبر 1154304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha