بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در رفع مشکلات اساسی نیازمندان

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: ظرفیت های مردمی و خیرین از طریق مراکز نیکوکاری با نظارت ، هدایت و حمایت کمیته امداد می تواند گامی موثر در رفع مشکلات اساسی نیازمندان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین « محمد عبادی زاده » در دیدار با امدادگران کمیته امداد هرمزگان در سالروز تاسیس این نهاد مقدس، اظهار کرد: شغل شما به فرموده امام راحل بسیار شریف، ظریف و خداپسندانه است و در حوزه ای فعالیت می کنید که خدمت‌گزار محرومان و نیازمندان هستید.

 

وی افزود: هیچ وقت ازبرخورد نادرست برخی از نیازمندان ناراحت نشوید و همیشه دست پر مهر و محبت خود را به سر آنان  بکشید و این روحیه را حفظ نماید چرا که آنان بر اساس احتیاج و مشکلات به سوی شما می آیند.


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان به بحث ایجاد اشتغال در استان اشاره نمود و گفت: با ایجاد اشتغال برای خانواده های نیازمند شاهد کاهش مددجویان تحت حمایت امداد با خودکفایی و توانمندسازی آنان باشیم و  از مسئولین و مدیران صنایع میخواهم به سمت اشتغالزایی فقرا توجه کنند.


وی رویکرد امداد به بحث اشتغال خرد و زود بازده  را بسیار مؤثر دانست و افزود: با توجه به اینکه شهر بندرعباس به  عنوان شهر خلاق در کنار شهر اصفهان از طرف یونسکو  انتخاب شده است و  ظرفیت خوبی برای رشد صنایع خرد و مشاغل خانگی در استان هرمزگان به وجود آمده است.


امام جمعه بندرعباس ادامه داد: ظرفیت های مردمی و خیرین از طریق مراکز نیکوکاری با نظارت ، هدایت و حمایت کمیته امداد می تواند گامی موثر در رفع مشکلات اساسی نیازمندان داشته باشد و امیداوریم با افزایش این کمک‌ها مردمی و خیرین شاهد اتفاق خوبی در این زمینه باشیم.


« جلیل تراهی »، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان نیز گفت: در گام دوم انقلاب از فرمایشات مقام معظم رهبری  به تمدن سازی، خود سازی ، جامعه پردازی  که لازمه آن بحث عدالت اجتماعی است بسیار تاکید نموده است و بر همین اساس رویکرد کمیته امداد امام (ره) توسط رئیس این نهاد از ابتدای 1400 در 19 بند ابلاغ گردید که یکی از بخش‌های مهم آن بحث عدالت توزیعی است.


وی افزود: فعالیت‌های که حوزه محرومیت‌زدایی و توزیع بسته های حمایتی توسط دستگاهای متعدد اجرا می شود که بعضاً این اتفاق افتاد که خانواده های به‌دفعات متعدد خدمات دریافته‌ نموده است ، امروز خوشبختانه کمیته امداد  سامانه امداد هوشمند و کارآمد را رسما با حضور ریاست محترم جمهوری به بهره‌برداری برسد، در این سامانه  این مسئله مورد توجه قرار گرفته و با آن عدالت توزیعی در خدمات حمایتی است.


مدیرکل کمیته امداد هرمزگان عنوان کرد: در حوزه اشتغال خوشبختانه امسال یک‌هزار و ۹۴۰ خانواده مددجوی هرمزگانی با توانمندسازی شغلی از زیرپوشش کمیته امداد هرمزگان خارج شدند.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1154309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha