بحران معنویت در جهان فرصتی برای گسترش فرهنگ مهدوی است

آیت الله عابدینی گفت: امروز جهان با بحران معنویت مواجه است، هر چه رفاه بیشتر می‌شود، نیازها و خلأهای معنوی بیشتر خود را نشان می‌دهد و لازم است این نیازها شناخته شده و از این فرصت برای پاسخ به نیازهای معنوی مردم جهان و گسترش فرهنگ مهدوی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در جلسه شورای سیاستگذاری بنیاد مهدویت استان اظهار کرد: ما در بحث مهدویت احتیاج داریم یک بازخوانی داشته باشیم و مسیرهای انحرافی و اهداف شوم فرقه‌ ایی که می‌خواهند این مسیر را به انحراف بکشانند را با جدیت بیشتر مورد توجه قرار دهیم؛ آنها در دوران انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) را آزرده خاطر کرده بودند چرا که مخالف تحقق انقلاب اسلامی بودند و امروز هم در مسیر جبهه مقاومت مانع ‌تراشی می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امام حسین (ع) فقط برای گریه نیست بلکه برای نشر معارف اباعبدالله الحسین (ع) است و در نگاه مهدوی باید این معانی مورد توجه قرار گیرد، امام حسین (ع) برای امربه‌ معروف و نهی ‌ازمنکر و اصلاح امور جد بزرگوارشان قیام کردند و نباید فقط امر به‌ معروف را در موی زنان خلاصه کنیم و لازم است نگاه بنیادی ‌تر به این معنا داشته باشیم.

 

وی عنوان کرد: بررسی چشم‌انداز آینده جهان از نظر قرآن و روایات بسیار مهم و ضروری است چرا که نگاه قرآن و دین به آینده جهان با آنچه که امروز برخی مکاتب دارند این است که جهان به دست ظالمان است اما قرآن و دین آینده جهان را آینده مدیریت شایستگان بر جهان می‌دانند و این مهم باید به عنوان یکی از موضوعات مهم مهدویت در جهان تبیین شود.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: امروز جهان با بحران معنویت مواجه است، هر چه رفاه و آسایش در عالم بیشتر می‌شود، نیازها و خلأهای معنوی بیشتر خودش را نشان می‌دهد و لازم است این نیازها به خوبی شناخته شده و از این فرصت برای پاسخ به نیازهای معنوی مردم جهان و گسترش فرهنگ مهدوی استفاده کرد.

 

وی توضیح داد: تشریح، تبیین و گسترش فرهنگ مهدوی درهای امید را به روی جامعه جهانی می‌گشاید و جهان را نسبت به آینده امیدوار نگه می‌دارد و امید و نشاط را تقویت می‌کند و لازم است برای تحقق این معنا هم در گسترش فرهنگ معنویت و هم فرهنگ مهدوی تلاش جدی داشته باشیم، ایران قیام کرد امام آمد، اگر جهان قیام کند امام زمان (عج) ظهور خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: تمام بخش‌ های دین را باید با هم پیش ببریم تا آینده‌ ای روشن داشته باشیم، معارف دینی به ‌گونه‌ای است که نمی ‌توان آن را تک بعدی پیش برد و باید همه با هم دیده شوند، تمام متون دینی نشان می‌دهد آینده جهان آینده وحی، دین و قرآن است و این مهم باید به خوبی در جامعه تبیین شود.

 

وی خاطرنشان کرد: رسالت نبی مکرم اسلام (ص) بر خلاف پیامبران پیشین، همه مردم جهان را در برمی‌گیرد و ما هم به‌عنوان پیروان این مکتب باید برنامه‌ریزی ‌های مان در تمام بخش‌های دین و مهدویت بر این محور صورت بگیرد و توجه داشته باشیم که پیامبر ما رسالتی جهانی داشت.

 

کد خبر 1154313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha