روز ولادت امام حسین علیه السلام روز درخواست حاجت ها است/ از صاحب امروز نگاه ولایی بخواهیم

حجت الاسلام محمدی گفت: روز ولادت امام حسین علیه السلام روز درخواست حاجت ها است و از صاحب امروز باید خواست که نگاه ولایی به ما عطا کند تا همواره در زندگی معرفت قلبی نسبت به اباعبدالله الحسین(ع) داشته باشیم.

حجت الاسلام علی محمدی؛ خطیب و کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با اشاره به جایگاه والای ولادت حضرت امام حسین علیه السلام و برکات این روز بزرگ گفت: وجود حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم دستان امام حسین علیه السلام را کوچک بودند گرفتندو در مقابل مردم فرمودند این مردم این حسین پسر علی بن ابی طالب است پس او را بشناسید و نسبت به او معرفت پیدا کنید.

وی افزود: همچنین از وجود حضرت امام کاظم علیه السلام روایت است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در دستان امام حسین و امام حسن علیه السلام را گرفتند و به مردم گفتند هر کس این دو پسر و پدر مادر شان دوست داشته باشد در روز قیامت هم درجه من با من خواهد بود  از این روایت می‌توان فهمید که دستیابی به چنین مقام بزرگ تنها با معرفت و یا محبت ظاهری محقق نمی‌شود  

 

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد:  این محبت مخصوص افراد خاصی است که داری درجه بالایی از ایمان می باشد؛  این محبت را می توان در بین یاران امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام یافت به گونه‌ای که شبانه در خانه اباذر را زدند و از او خواستند که با چند کیسه طلا دست از علی گفتن بردارد. اباذر در پاسخ گفت: "شما دو توهین به من کردید اول آنکه تصور کردید من امام فروش هستم و دوم آنکه بی معرفتها مقام و ارزش حضرت علی علیه السلام چند کیسه  طلا ناچیز است؟"

وی افزود:  این خبر به امیرالمومنین علی علیه السلام رسید؛ ایشان به پهنای صورت گریستند و فرمودند شبی که در خانه اباذر رفتند تا امام را بخرند و امام فروشی نکرد شبی بود که او در منزل هیچ طعامی برای خوردن نداشت. لذا  این معرفتی که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در مورد امام حسین علیه السلام می فرماید معرفتی است که در هیچ برهه‌ای از زندگی انسان امام فروشی نمی کند.

 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد:‌ ما هم  امام حسین علیه السلام را با یک گناه همچون غیبت و دروغ نگاه به نامحرم عوض نکنیم. لذا پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم می فرماید نسبت به امام حسین علیه السلام معرفت پیدا کنید چرا که در واقعه کربلا اغلب کسانی که در مقابل امام حسین علیه السلام ایستادند خانواده ایشان را به اسارت بردند و به خاک و خون کشیدند نوه پیامبر اکرم اسلام را به خوبی می شناختند.

وی افزود:  وقتی آن نانجیب قصد باز کردن خلخال از پای فرزندان امام حسین علیه السلام را داشت سکینه سلام الله علیها دید که آن شخص در حال گریه کردن است به او فرمود: "گریه کردنت برای چیست؟ آن نانجیب جواب داد اینکه از خاندان عصمت و طهارت خلخال بر می‌دارم برای من تنگ است  اما خوف این را دارم اگر من این کار را نکنم این غنیمت جنگی نصیب شخص دیگر شود. 

 

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: این افراد امام حسین علیه السلام و خاندان اهل بیت سلام الله علیها را می شناختند اما این شناخت ظاهری بود آن معرفتی که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به آن توصیه کرده که انسان در بهشت به چنان جایگاهی می‌رسد معرفت قلبی و درونی است. بر همین اساس هنگامی که امام حسین علیه السلام از شهر مدینه به سمت کربلا در حرکت بود وقتی خبر شهادت مسلم بن عقیل در شهر کوفه  اعلام کردند بسیاری از یاران ایشان که ادعای فدای جان و پدر و مادر داشتند فوج فوج فرار کردند به گونه که در روایت آمده است ۲۰۰ نفر ۲۰۰ نفر از کاروان اباعبدالله الحسین جدا شدند چرا که  این افراد در ظاهر امام حسین علیه السلام را دوست داشتند و با دل و قلبشان به ایشان اعتقاد نداشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: لذا در روز ولادت امام حسین علیه السلام باید از وجود بزرگ ایشان مسئلت کنیم که معرفت قلبی و باطنی به همه ما  مرحمت کنند بر همین اساس روزی فردی نزد امام علی علیه السلام آمد و گفت: "من شیعه شما هستم و شما را خیلی دوست دارم اما فرزندی دارم علی‌رغم دادن نان حلال محبت شما در دل این پسر قرار نمی گیرد؛ امام علی علیه السلام از آن شخص خواست تا فرزند خود را در مسیر گذر ایشان قرار دهد. وقتی چشم پسر به امیرالمومنین علیه السلام افتاد نگاه ولایی ایشان در وجودش نفوذ کرد و از اسب به پایین افتاد و و دامان امیرالمومنین علی علیه السلام را گرفت و گفت جانم به فدایت؛ تو را دوست دارم و هر چه دارم برای تو فدا خواهم کرد. بر همین اساس در روز و شب ولادت امام حسین علیه السلام از ایشان می خواهیم که با نگاه ولایی خود محبتی در دل و جان ما قرار دهد که همواره نسبت به ایشان توجه و معرفت داشته باشیم و بدانیم  شب ولادت اباعبدالله الحسین شب حاجت ها است که در رأس حاجتها ظهور و فرجه مولایمان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار دارد. بی شک نفوذ معرفت ابا عبدالله الحسین در وجود انسان موجب عاقبت بخیری خواهد شد.

 
کد خبر 1154327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha