توزیع و غرس افزون بر ۵۰۰ هزار گلدان گلهای فصلی و ۴۰ هزار اصله نهال در زاهدان

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان گفت: افزون بر ۵۰۰ هزار گلدان گلهای فصلی و ۴۰ هزار اصله نهال به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع‌طبیعی در سطح شهر توزیع و غرس خواهد شد.

«آسا ریگی» معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: از آنجائیکه که در آستانه هفته منابع طبیعی و روز درختکاری قرار داریم و با توجه به کمبود سرانه فضای سبز شهری، ایجاد و توسعه فضای سبز یکی از اولویتها و ضرورت‌های مجموعه شهری می‌باشد.

 

ریگی در ادامه افزود: به مناسبت روز درختکاری، افزون بر ۵۰۰ هزار گلدان گل‌های فصلی و ۴۰ هزار اصله نهال جهت توزیع و غرس در سطح شهر( بلوارها، میادین، بوستانها، مبادی اصلی شهر) اماده شده است.

 

وی از خودکفایی شهرداری در تولید گل‌های فصلی خبر داد و گفت: خودکفایی شهرداری زاهدان در تولید گلهای فصلی یک رویداد مهم در شهر زاهدان می باشد؛ چنانکه در حال حاضر مناطق‌ پنجگانه بهمراه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، تولید گل و گیاه سطح شهر را برعهده‌ دارند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اماده‌سازی زیرساختها در تولید نهال گفت: شهرداری در تولید نهال کما و بیش با مشکلاتی مواجه است که هم اکنون در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های آن می‌باشد، امیدواریم در سنوات آتی در این خصوص هم به تولید انبوه برسیم.

 

آسا ریگی با اشاره به احداث و تجهیز پارکهای محله‌ای در سطح مناطق پنجگانه گفت: احداث و تجهیز پارکهای محله‌ای یکی از برنامه‌های شهرداری در سال جاری می‌باشد که طی آن هرکدام از شهرداران مناطق پنجگانه می بایست نسبت به این مهم مبادرت نمایند، بطورئیکه تا پایان سال جاری در سطح شهر ۱۵ پارک محله‌ای مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 

معاون خدمات شهری در پایان خاطر نشان کرد: امید است با مشارکت شهروندان فهیم زاهدانی در نگهداری فضای سبز شهری و پارکهای محله‌ای، شاهد توسعه و افزایش سرانه فضای سبز در سطح شهر باشیم.

کد خبر 1154338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha