ساخت ۷ آموزشگاه خیّرساز به اتمام رسید

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: امسال از مجموع تعهدات خیرین مدرسه ساز، ساخت هفت آموزشگاه به اتمام رسید.

«امین فلاح» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: امسال از مجموع تعهدات خیرین مدرسه ساز، ساخت هفت آموزشگاه به اتمام رسید که 77 میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اتمام ساخت هفت آموزشگاه با زیربنای سه هزار و 600 مترمربع و 36 کلاس درس در شهرهای بجنورد، شیروان و فاروج انجام شد که بیش از هزار دانش آموز از فضای آموزشی مناسب برخوردار شدند.

 

فلاح عنوان کرد: این اداره کل امسال برای نخستین بار در هر 10 روز یک طرح عمرانی و هر دو و نیم روز یک کلاس درس را به اتمام رساند که مجموع کل طرح های بهره برداری شده امسال 36 طرح بود و امیدواریم برای سال آینده رشد 50 درصدی تعهدات خیرین را داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: مجموع تعهدات طرح های عمرانی خیرین مدرسه ساز این استان، 133 طرح است که اینک 76 طرح با 251 کلاس درس و 640 میلیارد ریال اعتبار از تعهدات خیرین در دست اجراست که بخشی از آن سال آینده و بخشی تا پایان سال 1402 به اتمام خواهد رسید.

 

وی تصریح کرد: در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز تعهدات این استان، 43 تعهد توسط 43 خیر به مبلغ 424 میلیارد ریال برآورد شد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: اکثر خیرین مدرسه ساز استان آقا هستن و تعدادی خیر ملی و خارج از استان هستند و با همکاری که با چند موسسه خیرین صورت گرفته خیرین خوبی جذب شده اند.

 

۱۸۶ هزار و ۶۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از دو هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

 

کد خبر 1154343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha