۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شد

عرب گفت: در سال جاری ۶ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی ایجاده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد عرب» امروز (۱۵ اسفند) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به مأموریت کمیته امداد برای توانمندسازی و ایجاد درآمدهای باثبات برای نیازمندان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف این نهاد در استان ایجاد شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: در این مدت هفت هزار خدمت در حوزه مسکن نیازمندان شامل احداث، مرمت، گازکشی و ساخت حمام و سرویس بهداشتی انجام شده است.

 

وی ادامه داد: در راستای تسهیلات بدون کارمزد از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱ هزار وام قرض‌الحسنه به نیازمندان در زمینه اشتغال، درمان، معیشت، عمران و فرهنگی پرداخت شده است.

 

عرب با بیان فعالیت ۱۴۷ مرکز نیکوکاری در خراسان جنوبی و واگذاری ۱۵ هزار پرونده مددجویان بالای ۷۰ سال به این مراکز، افزود: در خراسان جنوبی فرزند یتیم و محسنین بدون حامی وجود ندارد و سرانه پرداختی به فرزندان محسنین به تناسب ایتام کمتر است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی عنوان کرد: در حوزه حمایت سلامت برای جلوگیری از حضور مددجویان سامانه امداد هوشمند و کارآمد با ظرفیت ۲۷ پایگاه اطلاعاتی فعال شد و پرونده ۵۳ هزار خانوار مددجو ویرایش شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی نوعروس در صف جهیزیه نداریم، بیان کرد: در حوزه سلامت و درمان سه هزار و ۲۰۰ بیمار صعب‌العلاج و پنج هزار و ۵۰۰ مادر و کودک دچار سوء تغذیه مورد حمایت قرار گرفتند.

 

عرب از تهیه و توزیع ۷۴۳ تبلت دانش آموزی در استان خبر داد و گفت: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خدمات مشاوره‌ای و اجتماعی توسط کارشناسان کمیته امداد برای جامعه هدف انجام می‌شود.

 

 

 

 

کد خبر 1154353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha