استقامت و پایمردی در مکتب حسینی، راز و رمز سعادتمندی انسان است

تولیت مدرسه علمیه مروی تصریح کرد: استقامت و پایمردی در مکتب امام حسین(ع)، راز و رمز سعادتمندی انسان است.

آیت الله محمدباقر تحریری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک فرارسیدن سوم شعبان المعظم، سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار ابراز داشت: حضرات معصومین(ع) از آنجا که متصل به نور مطلق عالم یعنی پروردگار متعال هستند، همگی درخشش فوق تصوری دارند و ضمن آن که نور واحدی به شمار می روند، اما با این حال در میان اهل بیت(ع) امام حسین(ع)، جایگاه ویژه ای دارد که روایات متعدد گواه بر این مساله است.

 

تولیت مدرسه علمیه مروی افزود: شهادت مظلومانه سیدالشهدا(ع) نیز موجب شد که دین و مکتب و نهضت باقی بماند و پیام آن برای همیشه تاریخ جاودانه شود.

 


این استاد حوزه همچنین گفت: امام حسین(ع)، سیدالاحرار است و این حریت و آزادگی را ما به برکت نفس کشیدن در زیر بیرق حضرت و درس گرفتن از مکتب حسینی داریم و مهم نیز این است که تا روزی که در این کره خاکی نفس می کشیم، متعهد و ملتزم به آرمان های مقدس سیدالشهدا(ع) و یاران عاشورایی ایشان باشیم.

 


وی با اشاره به کلام نورانی پیامبر اکرم(ص) مبنی بر این که امام حسین (ع)، چراغ هدایت و کشتی نجات بشریت است، بیان داشت: این سخن حضرت رسول(ص) به خوبی گواه جایگاه والای حضرت اباعبدالله(ع) در دنیا و آخرت است، چه آن که رمز و راز سعادتمندی در دنیا و آخرت، حرکت در مسیر نورانی امام حسین(ع) و استقامت در این راه است.

 


تحریری در خاتمه ضمن تبریک این روز عزیز به همه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بزرگمردانی چون شهید همت ها، شهید باکری ها و شهید قاسم سلیمانی ها، لباس مقدس سپاه را بر تن کرده اند و در این راه نورانی به تأسی از ارباب بی کفن، حضرت سیدالهشدا(ع) به سعادتمندی دنیا و آخرت دست یافته اند.

کد خبر 1154384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha