کانون های مساجد نقش مهمی درترویج فرهنگ دینی جامعه دارند

ابدالی پور گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی و نهادینه سازی ارزش های دینی و فرهنگی دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد ابدالی پور» امروز در مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان دورود، اظهار داشت: کا نون‌های فرهنگی و هنری در اجرای برنامه‌ ها و فعالیت‌ های فرهنگی و دینی جایگاه ویژه‌ای دارند.

 

وی با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در ترویج و نهادینه سازی ارزش ها، افزود: در کانون های فرهنگی هنری مساجد تلاش می شود در قالب برنامه های فرهنگی و هنری ارزش های دینی و فرهنگی در جامعه ترویج و نهادینه سازی شود.

 

 مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی، تصریح کرد: محقق سازی منویات رهبر معظم انقلاب از برنامه های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان جایگاه و خواستگاه آینده سازان جامعه ترسیم شده اند، گفت: در کانون های فرهنگی وهنری مساجد برای توانمند سازی، کشف و پرورش استعدادهای نسل جوان و نوجوان برنامه ریزی شده است.

 

ابدالی پور ادامه داد: یکی از ویژگی های کانون ها، وابستگی به مسجد است  و این موضوع از جهت تربیتی و فرهنگی موجب ایجاد محیط امنی برای خانواده ها و حضور جوانان و علاقمندان به فعالیت های فرهنگی هنری حول محور مسجد می شود.

 

وی  با اشاره به اهمیت ترویج و تقویت فرهنگ مطالعه، افزود: در کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب های مختلف طرح ترویج و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی پی گیری می شود.

 

ابدالی پور اذعان داشت: در قالب طرح شنبه های کتاب از ابتدای سال جاری در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در کانون های مساجد استان تلاش شده است.

 

مدیرستادکانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به گستردگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناطق شهری و روستایی، اظهار کرد: گستردگی فعالیت کانون‌ها ظرفیت خوبی جهت ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه است.

 

 

« سید مسعود موسوی نیک» رابط کانون های فرهنگی هنری شهرستان دورود هم در این مراسم گزارشی در خصوص وضعیت کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان اعلام کرد.

 

همچنین دراین مراسم از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان تجلیل شد.

 

 

کد خبر 1154414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha