۱۰۰ المان نوروزی در شیروان ساخته شد

شهردار شیروان گفت: امسال برای ایام نوروز، ۱۰۰ المان نوروزی در شیروان ساخته شد.

«عین الله احمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: 100 المان با امکانات اولیه و ضایعات در انبارهای شهرداری به شکل های متنوع و زیبا ساخته شد که در آن از طرح و برنامه های هنرمندان و صاحب نظران شیروانی بیشترین استفاده شده و همچنان از افرادی که طرح و ایده ای دارند، دعوت به همکاری می کنیم.

 

شهردار شیروان ضمن تشکر از پرسنل شهرداری در این حوزه خاطرنشان کرد: همکاران در بحث المان سازی با حذف برون‌سپاری و بهره مندی از ظرفیت داخلی با خلاقیت های خودشان نسبت به ساخت المان های نوروزی شکیل و زیبا اقدام کردند.

 

احمدی با اشاره به لزوم خودکفایی شهرداری در حوزه های مختلف با هدف کاهش هزینه ها اضافه کرد: بعد از خودکفایی در تامین گل مورد نیاز شهرداری با راه اندازی گلخانه، امروز شاهد افتتاح و فعالیت کارگاه موقت المان سازی شهرداری هستیم که توسط پرسنل زحمتکش مدیریت شهری اداره می شود.

 

وی عنوان کرد: در کنار این المان‌ها، ارتقای ظاهری شهر و رنگ آمیزی جداول در حال انجام است تا شهر در آستانه نوروز رنگ و بوی جدیدی بگیرد.

 

وی تصریح کرد: المان های شهری نقش مهمی را در انتقال مفاهیم فرهنگی و اجتماعی به شهروندان ایفا می کند، همچنین می تواند در نوع نگرش شهروندان به محیط زیست و ارتباط مردم با محیط پیرامون زندگی خود اثرگذار باشند.

 

شهردار شیروان گفت: چیدمان المان‌های مناسبتی نمایانگر آداب، رسوم، سنت‌ها و نمادهای فرهنگی شهرها هستند که این امر می تواند سنن و آیین کهن ایرانی را که به دست فراموشی سپرده شده اند احیاء کند بنابراین در این زمینه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری هر ساله از هنرمندان جهت طراحی المان‌های شهری دعوت می کند.

 

 

کد خبر 1154421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha