فعال شدن روزانه حدود ۳۰ اکیپ نظارتی و بازرسی بهداشتی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: روزانه حدود ۳۰ اکیپ نظارتی و بازرسی بهداشتی در مرکز استان و شهرستانها نسبت به انجام نظارت های بهداشتی، شرعی و ارائه خدمات بهداشتی و مشاوره رایگان اقدام می نمایند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، دکتر مهدی حسینی در جلسه ستاد اجرایی طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان 1401 گفت: نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی در تمامی ایام دارای اهمیت می باشد زیرا به صورت مستقیم بر سلامت غذای سفره، تامین سلامت و امنیت غذایی مردم جامعه موثر است، با این حال در برخی ایام مانند نوروز و ماه مبارک رمضان به دلیل برگزاری مراسمات ویژه و فرهنگ مردم، از نظر دامپزشکی دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

 

وی ادامه داد: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تقاضا و مصرف فرآورده های خام دامی از سوی مردم افزایش می یابد ولذا تهیه و تامین فرآورده های سالم و بهداشتی بسیار حائز مهم است و به همین مناسبت کنترل و نظارت بیشتری بر روند تولید، تهیه، نگهداری و توزیع فرآورده های خام دامی، می بایست اعمال گردد.

 

مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت: این طرح ‌ از تاریخ ۱۴ اسفند ماه در سطح استان آغاز شده و تا ۱۶ اردیبهشت ادامه خواهد یافت. لذا که در این ارتباط ستاد استانی و شهرستانی این طرح تشکیل و به منظور افزایش هماهنگی ها جلسه ستاد اجرایی طرح برگزار گردید.

 

دکتر حسینی افزود: در این طرح روزانه حدود ۳۰ اکیپ نظارتی و بازرسی بهداشتی در مرکز استان و شهرستانها نسبت به انجام  نظارت های بهداشتی، شرعی و ارائه خدمات بهداشتی و مشاوره رایگان به اقدام می نمایند.

 

گفتنی است سامانه تلفنی ۱۵۱۲ آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات، گزارش تخلفات بهداشتی دامپزشکی و همچنین ارائه خدمات مشاوره در زمینه دامپزشکی به همشهری ها وهم استانی های گرامی می باشد.

کد خبر 1154429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha