طرح «زیست شبانه» در بجنورد اجرا می شود

شهردار بجنورد از برنامه ریزی برای اجرای طرح «زیست شبانه» خبر داد و گفت: این طرح به صورت آزمایشی در یکی از معابر و فضاهای شهری اجرا و در صورت موفقیت و استقبال شهروندان در نقاط دیگر شهر نیز انجام می شود.

«جواد حمیدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اجرای طرح «زیست شبانه» در بجنورد خبر داد و اظهارداشت: بر اساس این طرح، شهرداری مناطق و اماكني را براي فعاليت ‌فروشندگان صنوف مختلف غذایی، صنایع دستی و محصولات فرهنگی پيش بيني می كند تا این صنوف از ساعات نیمه شب تا صبح به فعالیت خود ادامه داده و به مشتریان خدمات ارایه دهند.

 

شهردار بجنورد تاکید کرد: برای اجرای این طرح مکان هایی در نظر گرفته می شود که ظرفیت زندگی شبانه را داشته باشند و‌ به آرامش، خواب و زندگی شهروندان آسیب نزند.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون شهر بجنورد دچار «شب مردگی» است، افزود: با اجرای این طرح بسیاری از شهروندان به دلیل مشغله کاری، بخشی از مهمانی ها و خریدهای خود را به شب واگذار می کنند و این رفت و آمدها، خرید‌ ها باعث می شود تا فضای شهر پویا و در جریان باشد.

 

حمیدی خاطرنشان کرد: این طرح همچنین سبب رونق اقتصادی شهر می شود و زمینه جذب گردشگران را نیز فراهم می کند.

 

شهردار بجنورد گفت: برای اجرای این طرح در مرحله اول تلاش خواهیم کرد خیابان ها و معابر شهری را روشن تر کنیم و امنیت لازم برقرار شود.

 

کد خبر 1154433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha