کاشت ۶ هزار اصله نهال در شیروان

مسئول واحد فضای سبز شهرداری شیروان گفت: در اولین روز از هفته درختکاری،۶ هزار اصله نهال در شیروان کاشت شد.

«علی بلخن» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد:  این درختان از گونه های مثمر از جمله بادام، سنجد، زرشک خوراکی و غیره به شمار می آید که در ضلع جنوب شرقی مزار شهدای گمنام و به صورت متمرکز و همزمان در چند نقطه از شهر از جمله کوی وحدت، بسیجیان، شهید بهشتی و غیره کاشت شد.

 

مسئول واحد فضای سبز شهرداری شیروان عنوان کرد: همچنین به مناسبت هفته درختکاری، دوهزار و 500  گلدان شامل بذر زردآلو و بادام به جای سبزه عید بین مردم این شهر توزیع شد که استقبال خوبی از آن کردند.

 

بلخن با بيان اينكه در حال حاضر مساحت فضاي سبز شهري شيروان 145 هكتار است، خاطرنشان کرد: اين مساحت شامل پارك ها، بلوارها، گلدان هاي قرار گرفته در بلوار و درختان منزل است كه 15 درصد فضاي سبز شهري شيروان درختان منزل و فضاي سبز در حياط هاست.

 

وی تولید گل در گلخانه شهرداری را از دیگر اقدامات واحد فضای سبز شیروان در ایام نوروز عنوان کرد و افزود: روزانه ۷۰ هزار بوته گُل شامل بنفشه در ۶ رنگ، بوته ای، همیشه بهار، گلدانی، میمونی و مینا چمنی در گلخانه سه هزار و ۷۰۰ مترمربع شهرداری شیروان کاشت می شود که تا عید به ۹۰۰ هزار بوته گل خواهد رسید.

 

مسئول واحد فضای سبز شهرداری شیروان گفت: در استان خراسان شمالی، شيروان بالاترين توليد گُل را در سطح شهرستان ها دارد و سالانه چندین ميليون گُل در 6 واحد گلخانه‌اي با مساحت دو هزار متر مربع توليد مي شود.

 

کد خبر 1154449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha