کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیازمند حمایت جدی هستند

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: این کانون ها نیازمند حمایت جدی دولت و مجلس هستند.

سید محمد موحد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در حال حاضر پایگاه مهم و ارزشمند نظام اسلامی برای حضور جوانان و نوجوانان در عرصه دین و فرهنگ هستند. در واقع این کانون ها بسترساز حضور جوانان و نوجوانان برای انجام فعالیت های دینی و فرهنگی شان هستند و از این جهت نقشی بسیار ارزنده را در نظام اسلامی ایفا می کنند.

 

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده از ظرفیت این کانون ها اظهار داشت: ما باید از ظرفیت این کانون ها به نحو احسن در همه حوزه ها استفاده کنیم. استفاده از ظرفیت این کانون ها نیازمند حمایت جدی از آنها در حوزه های مختلف و گوناگون است. مجلس و دولت باید در بحث های بودجه ای و سایر حمایت های تشویقی برای گسترش فعالیت های کانون ها تلاش کنند.

 

وی بیان کرد: طبق برنامه ششم توسعه، توسعه و تعداد این کانون ها در مساجد کشور از وظایف دولت است و در این راستا باید وزارت ارشاد در بحث های بودجه ای برای راه اندازی و ساماندهی این کانون ها حمایت شود.

 

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مورد نقش کانون های فرهنگی هنری کشور در بحث جهاد تبیین گفت: معتقدیم که باید از این کانون ها به عنوان پایگاه جهاد تبیبین استفاده شود. مدیران و برنامه ریزان این کانون ها باید برنامه هایشان در این حوزه را به صورت مدون و دقیق داشته باشند و در راستای اقناع سازی نوجوانان و جوانان در این راستا گام بردارند.

 

وی تاکید کرد: معرفی کارنامه ارزنده و درخشان نظام جمهوری اسلامی ایران و آگاهی بخشی در رابطه با شرایط فعلی و موقعیت کشور و همچنین معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های نظام اسلامی باید از سوی برنامه ریزان در این کانون ها انجام شود. مخاطبان این کانون ها تاثیرگذارترین و حساس ترین گروه سنی کشور هستند و سرمایه گذاری در این زمینه برای حفظ و تقویت نظام سلامی است.

 

 

 

کد خبر 1154469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha