لزوم راه اندازی اتاق فکر فرهنگ و هنر شهر نوش آباد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل بر لزوم راه اندازی اتاق فکر فرهنگ و هنر شهر نوش آباد تاکید کرد.

سعید ضابطی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در حاشیه نشست هم اندیشی فرهنگی شهر نوش آباد گفت: توجه به فرهنگ و هنر هر منطقه و برنامه ریزی مدوّن همراه با تدوین پیوست فرهنگی ویژه هر منطقه لازم و ضروری است ضمن اینکه باید از همفکری و همیاری و همکاری متولیان فرهنگی در هر برنامه ای استفاده شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: تمرکز دشمن بیشتر بر حوزه فرهنگی است لذا در مرحله نخست باید منطقه فرهنگی، مسائل فرهنگی، نیازها، پتانسیل ها و کاستی های منطقه توسط مسئولین مربوط و هم فکری با یکدیگر شناسایی شود و بعد از طبقه بندی و اولویت بندی شدن بر اساس تعریف نظام و ذائقه مردم، برنامه فرهنگی تعریف شود لذا تشکیل و راه اندازی اتاق فکر فرهنگ و هنر نوش آباد در این خصوص لازم و ضروری است.

 

ضابطی ادامه داد: در یک منطقه همه چیز مرتبط با فرهنگ و هنر است و بر اساس ارزش های فرهنگی، روح و معنای حقیقی منطقه شکل می گیرد لذا هویت یک منطقه باید شناسایی و معرفی شود.

 

وی با اشاره به تدوین و ابلاغ سیاست وزارت ارشاد  بر حمایت، هدایت و نظارت ادامه داد: مراکز فرهنگی و هنری در هر منطقه پس از ایجاد و شناسنامه دار شدن، بر اساس میزان فعالیت این مراکز اعتبارات استان به آنان واریز و تعلق می گیرد.


دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل با اشاره به اینکه فرهنگ از اقتصاد هم مهم تر است ، افزود: تدوین برنامه مشترک در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت لازمه بهبود وضع فرهنگ و هنر در شهرستان آران و بیدگل است.

 

نشست هم اندیشی فرهنگی شورای اسلامی شهر نوش آباد با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل در سالن جلسات شورای اسلامی شهر نوش آباد برگزار شد. در این نشست مسائل و مشکلات سالن شهید راحمی نوش آباد هم توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفت و راه کارها و پیشنهادات لازم در این زمینه مطرح شد.

کد خبر 1154470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha