درختکاری و توسعه فضای سبز نشاط افزایی عمومی را به دنبال دارد

عباسی گفت: درختکاری و توسعه فضای سبز، نقش مهمی در زیباسازی محیطی و نشاط افزایی عمومی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت،به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روزی که با نام درخت و درختکاری نامگذاری شده است، مراسم روز درختکاری با حضور « عباسی» استاندار گیلان، فرماندار رشت، مدیرکل منابع طبیعی، شهردار و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در پارک جنگلی سراوان رشت برگزار شد.

 

«اسدالله عباسی» در این مراسم اهمیت درختکاری و صیانت از مواهب طبیعی از جمله جنگل‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: درختکاری و توسعه فضای سبز، نقش مهمی در زیباسازی محیطی و نشاط افزایی عمومی دارد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه حیات انسان وابسته به طبیعت است و درختکاری اهدای حیات به آیندگان است افزود: حراست از میراث طبیعی وظیفه‌ای همگانی است و همانطور که از نسل‌های قبل به ما رسیده از ما هم باید به نسل‌های آینده انتقال یابد.

 

وی با اشاره به جنگل‌های هیرکانی گیلان که میراث کهن گذشتگان است، حفاظت از آن را یک ضرورت برای استان دانست و تاکید کرد: باید با کاشت گونه‌های بومی و هیرکانی با توجه به اقلیم استان توسعه جنگل‌ها را در دستور کار داشته باشیم.

 

عباسی با دعوت از مردم به کاشت نهال برای توسعه فضای سبز و فرهنگ درختکاری، به یاد شهید غفاری از شهدای عرصه حراست از منابع طبیعی، یک اصله نهال غرس کرد.

 

گفتنی است، ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه، هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نامگذاری شده است.

کد خبر 1154518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha