آیین درختکاری در قزوین برگزار شد

همزمان با ۱۵ اسفند ماه روز درختکاری با حضور مسئولان استانی آیین درختکاری در بوستان ملت قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین، همزمان با 15 اسفند ماه روز درختکاری با حضور آیت الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی فقیه در استان، «محمدمهدی اعلایی» استاندار قزوین و دیگر مسئولان استانی امروز (یکشنبه 15 اسفند) آیین درختکاری در بوستان ملت قزوین برگزار شد.

 

استاندار قزوین در این مراسم بیان کرد: مردم قزوین از گذشته برای حفاظت از محیط زیست و داشتن زندگی سالم، تلاش های بسیاری داشتند که باغستان سنتی نمونه این امر است که سرمایه عظیمی محسوب می شود.

 

«محمد مهدی اعلایی» افزود: امروز که برابر با روز درختکاری است از مردم می خواهیم در غرس نهال این سنت پسندیده مشارکت داشته باشند و شرایط استان قزوین هم به گونه  ای است که باید به صورت ویژه به محیط زیست آن توجه شود و از طرفی با توجه به صنعتی بودن استان توجه به محیط زیست ضروری است.

 

شهردار قزوین هم در این مراسم اظهار کرد: قزوین دارای چندین بوستان نیمه کار است که ان شاالله این بوستان ها در سال آتی به بهره برداری می رسند و مردم می توانند از این فضاها بهره مند شوند.

 

«مهدی صباغ» عنوان کرد: ان شاالله بزرگترین بوستان شهر قزوین هم در سال آینده کلنگ زنی شده و احداث آن آغاز می شود که مراحل اداری این کار در حال انجام است و ان شاالله با افتتاح این پروژه سرانه فضای سبز قزوین افزایش خوبی را خواهد داشت.

 

وی یادآور شد: البته سرانه فضای سبز در شهر قزوین نسبت به کشور استاندارد بالایی دارد و با توجه به وجود باغستان سنتی قزوین کمبود سرانه فضای سبز در شهر قزوین نداریم.

کد خبر 1154554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha