فعالیت کانون های مساجد در راستای تحقق منویات رهبری ریل گذاری شده است

حجت الاسلام نعمتی گفت: تمام تلاش ما در کانون های فرهنگی هنری مساجد بر این است تا منویات مقام معظم رهبری در حوزه دین، فرهنگ، جمعیت، فرزندآوری، اقتصاد، اجتماعی و مسجد تحقق یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «رجب نعمتی» امروز(۱۵اسفند) در دیدار اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران به مناسبت ۱۸اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، به ۲۹سالگی این کانون ها اشاره و اظهار کرد: با توجه به دغدغه های رهبری در بحث فرهنگ و احیای کارکردهای مساجد این کانون ها در سال ۷۱ آغاز به فعالیت کرده اند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای این کانون ها رسالتی تحت عنوان تولید فرهنگ و مقابله باتهاجم فرهنگی را تعریف کردند، افزود: کارکردهای ابتدایی مساجد رهاشده بود و امروز به برکت این تدبیر رهبری در سطح کشور بیش از ۲۶هزار کانون فرهنگی هنری تاسیس شده که هزار و ۱۹۷کانون از این تعداد به مازندران اختصاص دارد.

 

وی با بیان اینکه کانون های مساجد استان در برخی از حوزه های اجتماعی،اقتصادی، فرهنگی و قرآنی شاخص هستند، گفت: فعالیت های کانون ها در مسیر تحقق منویات رهبری و شعار سال ریل گذاری می شود.

 

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه کانون شهید علی گراییلی روستای خرماکلا توانسته با همگرایی سپاه و جهاد ۷۰۰شغل برای مردم استان ایجاد کند، افزود: با توجه به شیوع کرونا برخی از فعالیت ها تعطیل شد و خوشبختانه مساجد و کانونوهای فرهنگی هنری در بحث مقابله با کرونا برخط شدند.

 

وی با بیان اینکه اعضای کانون های مساجد استان در بحث تولید اقلام بهداشتی و ضدعفونی معابر عمومی و منازل و مساجد و... خوش درخشیدند، ادامه داد: همچنین تهیه و توزیع بسته های معیشتی نیز مورد توجه این کانون ها بوده است.

 

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری سجادیه آمل نیز در رواق همدلی توزیع کمک مومنانه را داشته، افزود: این کانون در این رواق سه سال پیاپی موفق عمل کرده است.

 

وی به فعالیت کانون فرهنگی هنری اخلاص قائم شهر برای تولید نرم افزار تفسیر قرآن کریم اشاره و بیان کرد: فعالیت های این کانون ها به صورت خودجوش و با استفاده از ظرفیت نمازگزاران مساجد و خیرین انجام می شود.

 

حجت الاسلام نعمتی به سرانه محدود فرهنگی اشاره کرد و گفت:متاسفانه سرانه فرهنگی محدودی برای تزریق به کانون های مساجد استان در نظر گرفته می شود که امیدواریم در بودجه ۱۴۰۱ این سرانه افزایش چشمگیری داشته باشد.

 

وی به فعالیت کتابخانه های کانون های مساجد استان در بحث ترویج کتاب و کتابخوانی اساره و بیان کرد: کانون سیدالشهدای میرود پشت بابل که با طرح های ابتکاری مروج کتابخوانی در سطح روستا است نیز از کانون های موفق در رویداد ملی فهما است.

 

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه طرح مسجد مدرسه در کانون فرهنگی هنری اسوه مسجد کاظم بیک بابل درحال اجراست، افزود: دانش آموزان در این کانون با اطمینان خاطر درحال علم آموزی هستند.

 

وی به همکاری کانون های مساجد استان با موسسه و کانون حضرت خدیجه(س) برای توزیع گوشت گرم بین نیازمندان استان اشاره و اظهار کرد: این بسته های گوشت قربانی با همکاری مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در اختیار جامعه هدف قرار داده می شود.

 

سرپرست ستاد فهمای مازندران به دغدغه رهبری در بحث جمعیت و فرزندآوری اشاره کرد و افزود: کارگاه های ازدواج آسان نیز در کانون های مساجد استان درحال برگزاری است.

 

حجت الاسلام نعمتی در یکی از روستاهای استان با همکاری کانون فرهنگی هنری مسجد تعداد ۱۸ خانواده اقدام به به دنیا آوردن فرزند سوم خود کردند.

کد خبر 1154574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha