زمینه احداث ۸۰۰ واحد مسکونی در کشور فراهم شده است

مرتضوی گفت: دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکن در هر سال برنامه ریزی کرده و تاکنون بستر احداث ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در کلانشهرها، شهرهای متوسط و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید صولت مرتضوی» امروز (یکشنبه ۱۵ اسفند) در جریان بازدید از پروژه بیمارستان قلب خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکن در هر سال برنامه ریزی کرده و حسب گزارش وزیر راه و شهرسازی، تاکنون بستر احداث ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در کلانشهرها، شهرهای متوسط و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها فراهم شده است.

 

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری افزود: امیدواریم با پیش رفتن امور با همین قوت و قدرت، وعده احداث چهار میلیون واحد مسکونی در طول چهار سال به فضل الهی فراهم شود.

 

وی در بخش دیگری به آزادسازی سواحل کشور اشاره کرد و افزود: ۹۰.۵ درصد بخش سواحلی که در اختیار دستگاه‌های دولتی بود آزاد شدند و گام دوم مناطقی که در سواحل و حریم رودخانه ها از سوی بخش خصوصی تصرف شده، با همکاری استانداران استان‌های ساحلی و دستگاه‌های نظارتی و قضایی به تدریج آزادسازی می‌شود.

 

مرتضوی با تبریک روز درختکاری با بیان اینکه فرهنگ منابع طبیعی یعنی فرهنگ توسعه و حفظ منابع طبیعی باید تبدیل به فرهنگ شود عنوان کرد: امید است همه با هم برای تقویت ایران اسلامی فرهنگ درختکاری را ترویج کنیم.

 

وی به احداث کمربند سبز آبادان و خرمشهر اشاره کرد و یاد آور شد: بر اساس اسناد آمایشی پیش بینی لازم برای احداث کمربند سبز برای شهرهای آبادان و خرمشهر به عمل آمده و تلاش دولت انقلابی این است اسناد آمایشی را از بایگانی خارج کند و بر اساس این اسناد در هر منطقه و استان اقدامات مناسبی انجام دهد.

 

کد خبر 1154576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha