طرح طراوت، گامی در جهت جذب به مساجد و احیای کارکردهای مساجد است

حجت الاسلام صداقت با اشاره به اهمیت فعال کردن مساجد در جامعه گفت: طرح طراوت، گامی در جهت جذب به مساجد و احیای کارکردهای مساجد است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام مجتبی صداقت سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد امروز در نشست با آیت الله محمدرضا ناصری یزدی با مناسبت سالروز تاسیس کانون های مساجد با اشاره به اهمیت توجه به مساجد در جهت کاهش آسیب های اجتماعی گفت: بین فعالیت مساجد در محلات و کاهش آسیب های اجتماعی رابطه بسیار زیادی وجود دارد که این را از طریق تحقیق و بررسی های میدانی به خوبی می توانیم مشاهده کنیم.

 

وی گفت: در شهر تهران بیش از 2 هزار مسجد وجود دارد که منطقه 14 شهرداری تهران دارای بیشترین مسجد و منطقه 3 تهران نیز کمترین میزان مسجد را در خود جای داده است. با توجه به بررسی ها نشان داد که بیشترین آسیب های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی مربوط به منطقه 3 تهران و کمترین آسیب ها نیز مربوط به منطقه 14 تهران بود که همین امر نشان دهنده نقش مسجد در کاهش آسیب های اجتماعی و ارتباط مستقمی با آن بود.

 

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد بیان کرد: ما معتقدیم که هر محله ای که مسجد فعال داشته باشد به شدت شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهد بود و نقش تربیتی مساجد نیز به مراتب زیاد است.

 

حجت الاسلام صداقت گفت: عدم فعالیت مساجد و بالا رفتن سن افراد متولی در مساجد از جمله عوامل کم رنگ شدن مساجد در جامعه است که باید به سمتی برویم که این مکان های مذهبی را فعال کنیم و جذب جوانان و نوجوانان را نیز داشته باشیم.

 

وی بیان کرد: مسجد باید خودکفا باشد و بتواند بدون حمایت های دولتی نیز فعالیت های فرهنگی و هنری خود را دنبال کند.

 

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ادامه داد: طرح طراوت می تواند گامی در جهت این خودکفایی باشد و به نحوی جذب جوانان به مساجد و احیای کارکردهای مساجد را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 1154593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha