بیش از هفت میلیون هکتار از اراضی ملی سند تک برگ دار شدند

آخوندی با اشاره به اجرای کاداستر اراضی ملی در یزد گفت: بیش از هفت میلیون هکتار از اراضی ملی سند تک برگ دار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدرضا آخوندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد به مناسبت هفته منابع طبیعی گفت: سال جاری از نر اقدامات و عملیات اجرایی در بخش های مختلف سال پرکاری برای منابع طبیعی استان بود که از جمله این اقدامات کاداستر اراضی ملی بود که بیش از هفت میلیون هکتار برای ارضای ملی سند تک برگ صادر شد.

وی افزود: همپچنین پویش نهال کاری با عنوان ایران سرسبز و ایران قوی انجام دادیم که همه ارگان ها درگیر این پروژه بودند که به ازای هر شهید یک هزار اصله غرص شود.

آخوندی بیان کرد: ما در استان بخش صنعت و معدن را درگیر این اقدام کردیم که مقرر شد نهال موجود توسط آنها تهیه و در اختیار همشهریان قرار گیرد که 300 هزار اصله نهال تهیه شد و 150 هزار نهال زیتون با همکاری سپاه الغدیر و بسیج سازندگی در سطح شهرستان یزد و شهرستان ها توزیع شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد ادامه داد: در سطح شهر یزد 17 هزار اصله نهال توزیع شده و 120 هزار اصله نهال نیز در حال تهیه و توزیع است.

وی گفت:  اعتبار مصوب ملی ما 82 میلیارد تومان است اما 19 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده و اعتبارات استانی نیز هشت میلیارد تومان مصوب شده اما تخصیص 4 میلیارد تومان بوده است.

آخوندی گفت: اعتبارات محرومیت مصوب میزان 40 میلیارد تومان بوده و 14 میلیارد در خاتم وابرکوه به آبخیزداری محقق شده است.

وی افزود: 12 تا 15 درصد سهم معادن به منابع طبیعی اختصاص باید پیدا کند اما متاسفانه به استان بر نمی گردد ولی تا به امروز تنها کمتر از یک میلیارد تومان به استان اعطا شده است و این در صورتی است که معادن پرداخت را دارند اما برگشت به استان صورت نمی گیرد.

 

سعید زارع، رئیس یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان یزد نیز در این نشست گفت: یگان حفاظت در راستای حفاظت از منابع طبیعی وظایف خود را دنبال می کند.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز درخواست اطلاع رسانی مردمی داریم تا از بروز هرگونه مشکلی از طریق سامانه 139 و  1504 به ما اطلاع رسانی کنند.

زارع گفت: پیشگیری از آتش سوزی و جلوگیری از حریق مهمترین تماس های از طریق سامانه بوده است.

رئیس یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان یزد ادامه داد: 439 مورد تماس تلفنی 1504 داشتیم که قریب به 90 درصد آن ها اجرایی شده است و در سامانه 139 نیز تنها 9 مورد اطلاع رسانی داشتیم  که تمامی آنها پیگری شده است.

وی افزود: پیگیری تصرفات و تجاوز به عرصه های ملی بیشترین تماس های ما بوده است که تفت و مهریز بیشترین گزارش ها را داشته اند.

زارع ادامه داد: در سال جاری  15 مورد حریق با 21 هکتار داشته ایم که نسبت به سال گذشته کاهش داشته ایم.

کد خبر 1154302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha