حریق در عرصه های جنگی کاهش ۸۸ درصدی داشته است

سرهنگ روحی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون درمقاسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۸۸درصدی حریق در عرصه های جنگلی، مرتعی و بیابانی خراسان رضوی مواجهه هستیم .

کاهش 88درصدی حریق در عرصه های منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سرهنگ «احمد روحی» امروز شنبه (۱۴ اسفند) در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طببیعی برگزار ش؛ بیان کرد: در سال گذشته ۱۶۰ فقره آتش سوزی در ۲ هزار هکتار اراضی رخ داده اما در طول 11ماه گذشته سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18 فقره حریق در مساحتی معادل 44 هکتارحادث گردیده که با اقدامات به موقع و موثر صورت گرفته و مهار حریق با کاهش 88 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجهه هستیم.

 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود : با توجه به وظیفه ذاتی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری که حفظ وحراست از اراضی ملی میباشد و با فرهنگ سازی های صورت گرفته تعداد 230 فقره به مساحت 520 هکتار ازتخریب  و تصرف اراضی ملی پیشگیری به عمل آمده و متخلفین به مراجع قضایی معرفی گردیده اند که در مقایسه با مدت مشابه نیز از رشد 48 درصدی برخوردار میباشد.

 

روحی ادامه داد در همین راستا نیز تعداد 357 فقره پرونده تشکیل و 741 هکتار از اراضی ملی خلع ید و اعاده به وضع سابق گردید و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 28 درصدی برخوردار است.

 

وی در پایان به خروج حدود 122 هزار واحد دامی غیر مجاز طی 589 فقره پرونده از مراتع استان اشاره کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز 30 درصد افزایش را نشان می دهد.

 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی تصریح کرد: در طول 11 ماهه گذشته بیش از 1670 مورد گزارش مردمی از سامانه های 1504 و 139 دریافت گردیده  که نشان دهنده توجه مردم عزیزمان به مقوله حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی میباشد.

کد خبر 1154180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha