مرکز فرهنگی ایران در موستار میزبان هنرمند خوشنویس «برج ساعت مکه» می‌شود

مرکز فرهنگی جدید رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر موستار بوسنی و هرزگوین میزبان منیب ابرادوویچ، استاد برجسته خوشنویسی بوسنی و هرزگوین خوشنویس «برج ساعت مکه» می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نخستین دوره آموزش خوشنویسی خط نستعلیق در مرکز فرهنگی جدید رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر موستار بوسنی و هرزگوین برگزار خواهد شد.

در این دوره، هنرجویان تحت نظر منیب ابرادوویچ، استاد برجسته خوشنویسی بوسنی و هرزگوین به یادگیری این هنر خواهند پرداخت.

این اولین دوره آموزشی در مرکز فرهنگی کشورمان در شهر موستار است که طی ۸ هفته روزهای شنبه در مرکز فرهنگی رایزنی فرهنگی ایران در شهر موستار برگزار خواهد شد.

منیب ابرادوویچ، استاد این دوره، هنر خوشنویسی را در کشورهای مصر و کویت آموزش دیده و از معدود هنرمندان بوسنیایی است که به خط نستعلیق مسلط است. خوشنویسی برج ساعت مکه توسط این هنرمند بوسنیایی، نشان از چیرگی وی در این هنر دارد.

وی در سال ۱۴۰۱ از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان و به میزبانی اداره‌کل بین‌المللی تبلیغ به نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران اعزام شد.

هنر خوشنویسی در بوسنی و هرزگوین هنری، دینی و قرآنی قلمداد می‌شود که تاریخچه‌ای طولانی در این کشور دارد و خوشنویسان برجسته‌ای در تاریخ این کشور به خلق آثار هنری پرداخته‌اند.

شایان ذکر است، مرکز فرهنگی کشورمان در شهر موستار در خردادماه سال ۱۴۰۳ با حضور ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بازگشایی شد و شامل بخش‌های آموزشی، نمایشگاهی و کتابخانه است.

رایزنی فرهنگی کشورمان در بوسنی و هرزگوین در تلاش است با برگزاری منظم کلاس‌های آموزشی مرتبط با هنرهای ایرانی اسلامی، ضمن رونق بخشیدن به مرکز فرهنگی ایران، غنای هنر ایرانی در عرصه‌های مختلف را به مخاطبین معرفی کند.

کد خبر 1771518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha