پژوهش یکی از مولفه های مهم در حوزه فرهنگ و هنر است

عضو هیات موسس بنیان «مهستان هنر» پژوهش را یکی از مولفه های مهم در حوزه اقتصاد، تولید، فرهنگ و هنر دانست و گفت: جشنواره ها و کنفرانس ها برای تقویت تئوریک پژوهش در بنیان هنر مهستان مورد توجه است.

 

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری بنیان مهستان هنر ظهر امروز یکشنبه 15 اسفند با حضور استاد جواد بختیاری،  بنفشه مصری پور، استاد محمدعلی سبزه کار علی سلیمانی هنرمند خوشنویس، استاد امین عبدالمطلبی هنرمند خوشنویس و عکاس، دکتر احمد کاظمی فر پژوهشگر و خوشنویس در  ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

در این نشست دکتر «احمد کاظمی فر»، عضو هیات موسس بنیان مهستان هنر  گفت:مخرج مشترک و محور اجماع همه ما تعلق خاطر به فرهنگ و هنر است و این ما را به آرمان ها مقید کرده است.

وی اظهار کرد: پژوهش یکی از مولفه های مهم در حوزه اقتصاد، تولید، فرهنگ و هنر است، در پژوهش فلسفه نقد و نظریه پردازی ایجاد می شود؛ اگر پژوهش ها مقید به قواعد آکادمیک نباشد  کارآمد نیست؛ باید پویش علمی در حوزه پژوهش رقم بزنیم که با افق های جدید همکاری های جدیدمان را آغاز کنیم که پژوهش به بیراهه نرود.

دکتر «احمد کاظمی فر» خاطر نشان کرد: در حوزه هنر و بویژه خوشنویسی اغلب نقش آفرینان هنرمندانی هستند که فقط تولید می کنند و کار پژوهشی  انجام نداده اند اگر پژوهشی هم صورت گرفته ناکافی است.

 وی بر برگزاری جشنواره ها و کنفرانس ها برای تقویت تئوریک  پژوهش  در بنیان هنر مهستان تاکید کرد و گفت: تاسیس مجله علمی و پژوهشی، هدایت رساله ها و پایان نامه ها و حمایت از رساله ها و پایان نامه ها، دعوت از پژوهشگران حوزه هنر، راه اندازی جایزه هنری، مدیریت دانش در حوزه هنر  از اهداف پژوهشی بنیان هنر مهستان است.

کد خبر 1154686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha