افزایش ۱۰۰ در صدی توسعه فضای سبز اراک

کریمی گفت: اعتبارات توسعه فضای سبز اراک ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «علیرضا کریمی» امروز (15 اسفند) در آیین روز درختکاری در منطقه دره گردوی اراک که با حضور جمعی از مسئولان، فعالان محیط زیست و خبرنگاران برگزار شد، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و تقارن آن با ایام درختکاری گفت: درختکاری امر بسیار پسندید و از تاکیدات بزگان است و همه باید در این راستا کوشا باشند.

 

شهردار کلانشهر اراک با اشاره به اینکه اعتبارات مصوب توسعه فضای سبز اراک در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال جاری ۱۰۰ درصد افزایش دارد، افزود: اعتبار فضای سبز امسال این استان یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال است که این رقم برای سال ۱۴۰۱ به ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دره گروه از مکان های تفریحی و گردشگری شهر اراک است و رسیدگی به این منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بیان کرد: به منظور آماده سازی زیرساخت های دره گردو، ۷۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته و فراخوان جذب سرمایه‌گذار نیز در این منطقه در دستور کار است.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به وجود یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز در اراک اشاره کرد و ادامه داد: سرانه فضای سبز اراک ۲۶ و ۸۳ صدم سانتیمتر است و توسعه این فضا به خصوص با کاشت گونه های گیاهی سازگار با شرایط آب و هوایی اراک از اولویت های شهرداری این شهر است.

 

شهردار کلانشهر اراک همچنین به اقدامات انجام شده در راستای توسعه فضای سبز اراک در کمربند سبز، نوار جنگلی در منطقه چقا، سیبک و پردیس کوهستان اشاره کرد و گفت: بهینه‌سازی مصرف آب از دیگر برنامه‌های شهرداری اراک است و در این راستا قرارداد تخصیص پساب ۲۵۰ لیتر در ثانیه با هدف آبیاری فضای سبز با آب منطقه‌ای استان مرکزی منعقد شده است.

 

کریمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه گسترش روشنایی در پارک‌ها و فضای سبز در بسیاری از مناطق عملیاتی شده و در برخی از پارک ها نیز در دست اقدام است، ادامه داد: توسعه مسیر دوچرخه سواری در اراک نیز در دستور کار شهرداری قرار گرفته و تا کنون ۳۸ کیلومتر مسیر ایمن دوچرخه سواری در این شهر ایجاد شده است.

ایجاد فضای سبز عادلانه در همه محله های اراک ضروری است

در ادامه این مراسم سید « وحید میرنظامی» نیز در سخنانش ضمن تبریک روز درختکاری و اهمیت کاشت نهال در نقاط مختلف به نگاه ویژه شورای شهر به توسعه فضای سبز اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی کلانشهر اراک اعتبار ویژه‌ای برای سال آینده در این راستا اختصاص داده است.

 

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به اینکه متوسط سرانه فضای سبز اراک از کشور بالاتر است، افزود: به دلیل آلودگی هوای این شهر، توسعه هرچه بیشتر این فضا ضروری است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه فضای سبز اراک عادلانه در همه محله‌ها ایجاد نشده، بیان کرد: عدالت در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می طلبد همگان در این راستا تلاش کنند.

 

گفتنی است در این مراسم شرکت‌کنندگان به کاشت درخت در منطقه دره گردو کردند

.

کد خبر 1154698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha