انعقاد قرارداد ۵ هزار میلیارد ریالی برای توسعه و بهسازی شبکه فاضلاب شهر آبادان

کرمی نژاد از انعقاد قرارداد پنج هزار میلیارد ریالی برای توسعه و بهسازی شبکه فاضلاب در شهر آبادان با بخش خصوصی خبر داد و افزود: به زودی عمیات اجرایی این پروژه نیز آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمدرضا کرمی نژاد» ظهر امروز (یک شنبه ۱۵ اسفند) در آئین بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از طرح جامع تصفیه خانه فاضلاب آبادان اظهار کرد: این تصفیه خانه هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا تیرماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و در مدار قرار می گیرد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از انعقاد قرارداد پنج هزار میلیارد ریالی برای توسعه و بهسازی شبکه فاضلاب در شهر آبادان با بخش خصوصی، خبر داد و افزود: به زودی عمیات اجرایی این پروژه نیز آغاز می‌شود.

 

وی تصریح کرد: اجرای تصفیه خانه در شهر‌های آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام و ماهشهر طی قراردادی سه جانبه با مشارکت یک شرکت چینی یکم خرداد سال ۹۴ امضا و روند احداث این طرح‌ها با ۴۶ میلیون یورو فاینانس آغاز و قرار بود تا سال ۹۷ تکمیل شود که تاکنون به دلایلی این موضوع محقق نشد.

 

کرمی نژاد از توقف عملیات تکمیل و احداث پنج تصفیه خانه فاضلاب در شهر‌های آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام و ماهشهر از سال ۹۷ با پیشرفت ۷۱ درصدی خبر داد و اضافه کرد: اکنون طرح تصفیه خانه شادگان اجرا شده که در بهمن ماه سال جاری به بهره برداری رسید.

 

وی ظرفیت اسمی این تصفیه خانه‌ها را در فاز اول ۲۲۹ هزار مترمکعب در شبانه روز خواند و تاکید کرد: با اجرای فاز دوم، این ظرفیت به ۳۰۰ هزار مترکعب در شبانه روز افزایش می‌یابد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تخصیص اعتبارات اندک در سال‌های اخیر را مهمترین عامل تاخیر در اجرای تصفیه خانه و شبکه فاضلاب در شهرستان‌های استان خوزستان دانست و بیان کرد: طرح‌های تصفیه خانه نیازمند هزینه‌های بسیار زیادی هستند و این در حالی است که در سال‌های اخیر بودجه تخصیصی به این طرح‌ها بسیار ناچیز بوده است.

 

وی از تعریف بودجه ماده ۵۶ در سال جاری با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال در استان خوزستان خبر داد و اذعان کرد: برای اجرای آن نیاز است سازمان برنامه و بودجه تضمین نامه را به بانک‌ها صادر کند تا شاهد آغاز پروژه‌های فاضلاب در این استان باشیم.

 

در این بازدید سید صولت مرتضوی بر ضرورت تسریع در روند احداث پروژه تصفیه خانه های فاضلاب استان خوزستان تاکید کرد.

 

کد خبر 1154705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha