سپاه پاسداران نهادی حسینی و عاشورایی است

کریم‌پور گفت: ایثار و فداكاری برای حفظ نظام اسلامی و دستاوردها و اصول آن، آرمانی است كه سپاه با درس‌آموزی از حماسه حسینی، آن را خط مشی اصلی خود قرار داده و از این نگاه، سپاه نهادی حسینی و عاشورایی به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «احسان کریم‌پور» امروز (یکشنبه ۱۵ اسفند) در مراسم گرامیداست سالروز ولادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و روز پاسدار که در حسینیه عاشقان ثارالله اندیمشک برگزار شد اظهار کرد: در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، با فرمان امام خمینی (ره) به جوانان غیور و انقلابی ایران اسلامی، عده‌ای از دلسوختگان راستین و پیروان صدیق ولایت فقیه گرد هم جمع آمدند و نهاد مقدس سپاه را پی‌ریزی كردند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک با بیان اينکه سپاه هویتی نظامی دارد اما نهادی مكتبی و مردمی نیز است افزود: سپاه به عنوان نهادی در جهت پیاده كردن اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و آرمان بزرگ و مقدس آن حفاظت و نگهبانی از نظام و حكومتی است كه بر اساس اسلام ناب محمدی برپا شده و داعیه تحقق نسبی آن را در جهان امروزی دارد و دامنه این آرمان تا زمان حكومت عدل جهانی حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد داشت.

 

وی اذعان کرد: ایثار و فداكاری برای حفظ نظام اسلامی و دستاوردها و اصول آن، آرمانی است كه سپاه با درس‌آموزی از حماسه حسینی، آن را خط مشی اصلی خود قرار داده و از این نگاه، سپاه نهادی حسینی و عاشورایی به حساب می‌آید و همواره آماده است تا برای حفظ نظام و حكومت اسلام ناب محمدی فداكاری كند و با تمام هستی خود در نگهبانی از آن بكوشد.

 

کریم‌پور تصریح کرد: سپاه همچون حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) كه مطیع محض رهبر و امام خود بود و به منزله بازوی امام حسین (ع) محسوب می‌شد، بازوی مقام عظمای ولایت است و تحقق این هویت مكتبی و آرمان الهی، بدون ارتباط با مقام ولایت، صورت نمی‌گیرد.

 

وی عنوان کرد: آن چیزی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از همه ارتش‌های جهان متمایز می‌کند، زره پولادین عشق به خدا و معنویت کارکنان این نهاد است که قیام امام حسین (ع) را هم برای همیشه در تاریخ ماندگار و جاودان کرد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک خاطر نشان کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهان همچون ذوالفقار در دست مولا و امام خود هر کجا نیاز باشد، بر ظلم و ستم می‌تازد و در مقابل آن خواهد ایستاد.

 

کد خبر 1154720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha