ایجاد و توسعه فضای سبز در مناطق محروم مورد توجه قرار گیرد

استاندار کردستان خواستار گسترش و توسعه فضای سبز در سراسر استان به ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهرها شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در مراسم روز درختکاری و و آغاز پویش «سنندج سبز» در بوستان آشتی و ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج، اظهار کرد: باید بیش از گذشته به امر درختکاری و ایجاد فضای سبز در شهرهای استان و به ویژه نواحی کم برخوردار و محروم توجه داشته باشیم.

 

 

وی با قدردانی از مردم کردستان و فرهنگ غنی آنان در امر حفظ و حراست از محیط زیست و طبیعت گفت: پویش های ارزشمند برای گسترش درختکاری و افزایش سرانه فضای سبز در استان به راه افتاده که موجب تشویق و ترغیب مردم به امر درختکاری است و باید بر تقویت این گونه فعالیت ها و اقدامات افزوده شود.

 

 

زارعی کوشا با بیان اینکه در مبانی اسلامی و سخن بزرگان دین بر فضیلت درختکاری تاکید فراوان شده است، افزود: به دلیل حفظ محیط زیست و ایجاد فضای مناسب و قابل زیست برای مردم در شهرها بیش از هر زمانی نیازمند گسترش درختکاری و افزایش فضای سبز هستیم.

 

 

وی خاطر نشان کرد: پویش «سنندج سبز» می‌تواند یک اقدام ماندگار باشد و به سراسر کشور تسری پیدا کند و خود نیز با افتخار به عضویت این پویش درآمده و از همه عزیزان درخواست می کنم که در این راستا تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند.

 

توسعه سرانه فضای سبز از برنامه‌های شهرداری سنندج است

 

 

شهردار سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: منابع طبیعی فرصت مناسبی است تا با همکاری مردم گام مهمی در جهت  کاشت نهال در سطح شهر صورت گیرد.


سید انور رشیدی بیان کرد:  توسعه سرانه فضای سبز یکی از مهم ترین برنامه های این دوره شورا و شهرداری است که در همین راستا برنامه ریزی لازم در خصوص را ه اندازی یک پویش مردمی صورت گرفت.

 

وی گفت: جلسات مختلفی با حضور مسولان  و ادارات ذیربط در خصوص توسعه سرانه فضای سبز صورت گرفته است.

 

رشیدی افزود: راه اندازی پویش سنندج سبز  یکی از برنامه های شهرداری در راستای توسعه سرانه فضای سبز  در سطح شهر است.

 

وی عنوان کرد: پویش سنندج سبز یک پویش مردمی و علمی است که با استفاده از ظرفیت شهروندان و تخصص اساتید دانشگاهیان  در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های این یویش گام برمی دارند.

 

شهردار سنندج  کمبود زمین  و ساخت و ساز غیر مجاز را از مهم ترین دلایل عدم  احداث فضای سبز در مناطق کم تر برخوردار اعلام کرد و گفت: با تدابیر استاندار محترم و  تعامل اعضای شورای شهر و همچنین شهروندان در راستای احداث پارک های با وسعت بالا در سطح شهر اقدام خواهیم کرد.

 

احداث فضای سبز در مناطق حاشیه شهر از دغدغه‌های شورای شهر است

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این مراسم اظهار داشت: یکی از دغدغه اعضای شورای شهر احداث فضاهای سبز شهری در نقاط مختلف سطح شهر بویژه مناطق حاشیه ای و نواحی منفصل شهری است.

 

عزت رضایی افزود: را ه‌اندازی پویش‌های مردمی در راستای استفاده از ظرفیت شهروندان در راستای رفع مشکلات شهری کاری بسیار ارزشمند است.

 

وی گفت: قطعاً شهروندان بیشترین مشارکت را در اجرای برنامه‌های پویش مردمی سنندج سبز خواهند داشت و این خود یکی از دلایل موفقیت این پویش است.

 

رضایی ابراز امیداوری کرد با تلاش همه جانبه و مشارکت تمامی دستگاهها و شهروندان بتوانیم در راستای رفع مشکلات و توسعه و آبادانی سطح  شهر اقدامات ماندگاری انجام دهیم.

 

در پایان این مراسم زارعی کوشا پوستر پویش سنندج سبز را رونمایی کرد و به صورت نمادین و همزمان با پانزدهم اسفندماه و روز درختکاری اقدام به غرس نهال کرد.

 

 

کد خبر 1154722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha