۱۰۰ مدخل در خصوص  مهدویت در فضای مجازی بارگذاری شد/ بیش از ۱۵ هزار مبلّغ در دهه مهدویت اعزام می شوند

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های دهه مهدویت گفت: ۱۰۰ مدخل در خصوص مهدویت در فضای مجازی بارگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت دهه مهدویت اظهار داشت: موضوع نیمه شعبان از دیرباز در بین مردمان علاقمند به امام عصر (عج)مطرح بوده است.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در این ایام بیان کرد: در این راستا ۱۰۰ مدخل در خصوص  مهدویت در فضای مجازی بارگذاری شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی عنوان کرد: این مدخل‌ها به صورت ویکی یا دانش نامه در فضای مجازی است و کارهای علمی و پژوهشی دقیقی بر روی آن انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: دهه مهدویت از سال ها پیش در تقویم جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسیده است و همه ساله برای این دهه برنامه فرهنگی مختلفی را در کشور اجرایی شده اند.

 

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های دهه مهدویت خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم که در کارهای تبلیغی دیده می شود این است آمادگی ما در برگزاری مراسم های سوگواری بیش از جشن و شادی است، در صورتی که همه این برنامه ها در جهت اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی و شیعی دارای اهمیت است.

 

وی گفت: دهه مهدویت از 5 الی 15 شعبان است و برنامه‌های مختلفی در این ایام برنامه ریزی شده که در قالب جشن، نشست و انتشار محلات تخصصی و وبینار بخشی از آن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی افزود: با توجه به اهمیت موضوع مهدویت، ستاد مهدویت در عرصه بین‌المللی تاکنون برای طلبه‌های عراق، پاکستان و طلبه‌های مشغول به تحصیل در جامعه‌المصطفی دوره‌هایی را برگزار کرده است.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه همواره عده ای مدعی و رهزن بر سر راه مهدویت وجود داشته اند تا زمینه انحرافاتی را به وجود بیاورند که تنها راه مقابله با این فریبکاری ها، فرقه سازی ها و انحرافات مختلف افزایش دانش مردم است.

 

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین نصوری معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت نیز بیان کرد: ستاد مهدویت با حدود ۵۰ مرکز و نهاد فرهنگی مختلف در ارتباط است و برنامه هایی را دنبال می‌کنیم.

 

وی عنوان کرد:برای هر استان ۳ نفر مبلغ جهت اعزام معرفی می شوند تا در این ایام برنامه هایی را داشته باشیم، در بیست سال از فعالیت این مرکز بیش از ۱۵۰۰۰ اعزام مبلغ داشته ایم.

 

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت اظهار کرد: در این ایام برنامه هایی را برای کودکان و نوجوانان از جمله بارگذاری قسمت های مختلف انیمیشن «بانو ملیکا» در پیام رسان ایتا را داریم.

 


 

کد خبر 1154780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha