وجود امام حسین(ع)، عصاره نبوت و خاتمیت است

حجت الاسلام صدر با اشاره به اینکه امام حسین(ع) شخصیتی بی‌نظیر و بین‌المللی است گفت: وجود حضرت امام حسین(ع)، عصاره نبوت و خاتمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین صدر در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با گرامیداشت میلاد امام حسین(ع)، اظهار داشت: امید است بهترین بهره‌های ماه شعبان که بندگی خداست را ببریم.
این استاد حوزه افزود: امام حسین(ع) شخصیتی بی نظیر و بین المللی است و تعلق به دین و مکتب خاصی ندارد، امروز می بینیم نه تنها شیعیان و امت اسلامی بلکه همه جامعه بشری نسبت به ایشان ارادت دارند و عشق می ورزند.
وی بیان کرد: تعبیری که از دانشمندان بزرگ و علمای اهل سنت از زبان پیامبر(ص) نقل شده است که فرمود حسین از من است، یعنی وجود حضرت امام حسین(ع) عصاره نبوت وخاتمیت و از طرفی پیامبر(ص) گل سر سبد مخلوقات است و وجود مام حسین عصاره این شخصیت است.


حجت الاسلام والمسلمین صدر عنوان کرد: موضوع دیگر آن است که پیامبر(ص) فرمود من هم از حسین هستم و به معنای این است که وجود امام حسین(ع) شخصیتی است که اسلام و دین و قرآن پیامبر را تثبیت کرده است و همه زحمات نبوت و خاتمت پیامبر(ص) را به ظهور رسانده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر امام حسین(ع) نبود تشکیلات بنی امیه و یزید و آل یزید همه مکتب اسلام را پایمال کرده بود لذا وجود حضرت امام حسین(ع) اسلام پیامبر را زنده نگاه داشتند، فراز دیگری نیز در این باره وجود دارد که پیامبر(ص) فرمود خدا دوست دارد هر کس که حسین(ع)را دوست دارد.


این استاد حوزه تصریح کرد: گاهی ادعا می کنیم خدا را دوست داریم، اما پیامبر(ص) یک حقیقت مهمی را خبر داده و گفت خدا او را دوست دارد و محبت خدا تعلق می گیرد به هر کس که امام حسین(ع)، او را دوست داشته باشد.
وی گفت: این بدان معناست که محبت نسبت به سیدالشهدا(ع)، کیمیایی است که هر کس این محبت در دل‌اش قرار گرفته باشد، سبب می شود خدا او را دوست داشته باشد، از این گونه تعابیر زیاد وجود داریم و علمای ما و محدثینی مانند شیخ صدوق و شیخ مفید گاهی تعابیری را آورده اند که وجود مقدس پیامبر(ص) در زمانی که امام حسین(ع) کودکی 5 ساله بوده گاهی نگاهی به ایشان داشته‌اند و تعابیری به کار می‌بردند که برجستگان و بزرگان اصحاب شگفت زده می‌شدند.


حجت الاسلام والمسلمین صدر در این باره افزود: پیامبر(ص) به ایشان می‌فرمودند ای زینت آسمان ها و زمین پیغمبری که قرآن می‌فرماید او از هوای نفس حرف نمی‌زند و هر چه می‌گوید وحی الهی است، سوال کرد رسول الله غیر از شما نیز کسی می تواند به این مقام برسد پیامبر(ص) در جهت معرفت افزایی زید ابن کعب گفت همانا بزرگتر از آن که حسین(ع) را در زمین می‌بینی در آسمان است.
وی بیان کرد: امروز می بینیم مرقد و زیارت و مجالس امام حسین(ع) در زمین چه عظمت بی نظیری دارد بزرگتر از این امام در آسمان هاست شگفت انگیز تر این را فرمودند وقتی خداوند عرش را خواست زینب ببخشد نوشته شد امام حسین مصباح و نور هدایت است، مصباح، نور پرقدرتی است که شب را به صبح بدل می کند چنین نوری برای هدایت و سفینه نجات است وجود امام حسین(ع) شخصیتی است که فقط باید انسان اعتراف کند این شخصیت را نمی شناسد.


این استاد حوزه عنوان کرد: تعبیری در زیارت امام حسین(ع) وجود دارد که در تعبیر زیارت از مهم ترین زیارات امام حسین است، ایشان چندین زیارت دارد اولین که زیارت مرحوم محدث قمی در مفاتیح الجنان دارد و شیخ صدوق اکتفا کرده است به آن ما شهادت می دهیم که مثل آفتاب مثل ظهر روشن باشد.
وی تصریح کرد: همچنین آمده است ما گواهی می دهیم که امام حسین(ع) همتایی ندارد در آسمان و زمین و مثل او نیافریده شده است لذا روز ولادت امام حسین(ع) خیلی باید امید داشته باشیم همان طور که در دعا هست از خدا می خواهیم  و او را به حق مولود روز سوم می خوانیم و می خواهیم خدایی که شفا در تربت اش را قرار دادی و امامت در نسل اش قرار دادی، در برابر شهادت امام حسین رستگاری را در معیت ایشان قرار داده یعنی انسان با امام حسین(ع) رستگار است.


حجت الاسلام والمسلمین صدر خاطرنشان کرد: یا آمده است که هر کس زیارت و اظهار ارادت و اطاعات و همراهی اش بیشتر باشد رستگاری اش را می تواند تضمین کند، لذا در دعای سوم شعبان از خداوند می‌خواهیم همچنان که امام حسین(ع) را در چنین روزی به بشریت عنایت کردید و به واسطه امام حسین(ع) حوائج را برطرف می کنید.
وی گفت: و چنان که جناب فطرس به گهواره‌اش پناهنده شد و چنین مقام بالایی را گرفت ما نیز به قبر او و به زیارت او پناهنده می شویم و بالاترین مقامات را نزد سید الشهدا می خواهیم و بالاترین مقاماتی که نزد خداوند است را از امام حسین(ع) طلب می‌کنیم.


این استاد حوزه عنوان کرد: همه دوستداران امام حسین(ع) و ملت ما که به تعبیر سردار بزرگ دل‌ها، شهید سلیمانی، ما ملت امام حسین(ع) هستیم، ما هر چه داریم به برکت امام حسین(ع) است، انشالله بتوانیم در این عید ولادت بالاترین بهره ها را ببریم.

کد خبر 1154784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha