شهدا و جانبازن به  سیره نورانی امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) تأسی کردند

اسلامی گفت:ملت و جامعه ما مدیون حماسه و ایثارگری شهدا وجانبازانی است که به تأسی ازسیره نورانی امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) دردفاع از اسلام و انقلاب و میهن، جانانه به میدان آمدند و نشان دادند که در راه دفاع از مکتب وکشور حاضرند جان خود را فدا کنند.

دکتر مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک فرارسیدن چهارم شعبان المعظم، سالروز ولادت قمر منیر بنی هاشم حضرت عباس(ع) اظهار داشت: ابوالفضل العباس(ع)، گرچه در شمار حضرات معصومین(ع) نیست اما تالی تلو معصوم به شمار می رود و بر اساس کلام امام صادق(ع) در روز قیامت آن چنان مقام و جایگاهی پیدا می کند که شهدای دیگر به ایشان غبطه می خورند.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) با بیان این که عباس بن علی(ع) حقیقتاً والاترین اُسوه و الگوی جوانمردی و جانبازی در راه حق و حقیقت به شمار می روند، افزود: جامعه ای که الگوهای والایی چون سیدالشهدا(ع) و قمر بنی هاشم(ع) دارد و اعضای آن حقیقتاً به این الگوها در سبک زندگی خود تأسی می جویند، در برابر هر دشمنی و هر مشکلی مقاوم است و همواره سربلند و پیروز می باشد.

 

وی همچنین گفت: جانبازان عزیز ما که روز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) به نام آن هاست، در واقع مدال افتخار ایثار و از خودگذشتگی را از حضرت عباس(ع) دریافت می کنند؛ بزرگمردی که دستانش و جانش را در راه دفاع از ولایت و نشر حقیقت نثار کرد و برای همیشه به الگوی جوانمردان عالم تبدیل شد.

 

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: ملت و جامعه ما مدیون حماسه و ایثارگری شهدا و جانبازانی است که به تأسی از سیره نورانی امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در دفاع از اسلام و انقلاب و میهن عزیزمان، جانانه به میدان آمدند و نشان دادند که در راه دفاع از مکتب و آیین و کشور حاضرند جان و وجود ارزشمند خود را فدا کنند.

 

وی گفت: ما باید از طریق ابزارهایی چون هنر و رسانه کاری کنیم که در نگاه و منظر نسل جدید کشورمان، الگوهای حقیقی شهدا و جانبازان باشند و نه برخی سلبریتی هایی که حتی در عرصه زندگی شخصی خود نیز ناکام هستند.

 

 

 

کد خبر 1154840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha