علت اصلی گسترش فعالیت های مهدوی خلأ معنویت در جامعه امروز است

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت علت اصلی توسعه فعالیت های مهدوی در حال حاضر را وجودخلأ معنوی و پیدایش عرفان های نوظهور مهدوی و مسئله پایان تاریخ و احساس نیاز برای حضور منجی دانست.

حجت الاسلام محمد رضا نصوری، معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت پیرامون فعالیت های بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) به خبرنگار شبستان گفت: بنیاد فرهنگی موعود(عج) از بدو تاسیس در قالب سه بخش آموزش، پژوهش و تبلیغ فعالیت خود را آغاز کرده است و در سال 1380 به همت حجت الاسلام قرائتی و با مجوز شورای عالی حوزه علمیه قم و مرکز مدیرت حوزه در قم احداث شد.
وی افزود: سالانه حدود 300 تا 500 نفر در در این مرکز ثبت نام می کنند و از آنها امتحان کتبی به عمل می آید آنگاه وارد مرحله مصاحبه می شوند، در این مرحله افراد توانمند در حوزه تدریس و تبلیغ و فعالیت های پژوهشی گزینش می شوند سپس به مدت 3 سال در دوره های تخصصی شرکت می کنند.
وی گفت: دانش پژوهان در این دوره های تخصصی مباحثی چون قرآن، حدیث، تاریخ، مسائل کلامی و سیاسی و اجتماعی و جریان ها و فرقه های انحرافی را فرا می گیرند و پس از گذشت 3 سال ملزم به ارایه پایان نامه می شوند.


حجت الاسلام نصوری تصریح کرد: دانش پژوهان همزمان با شرکت در دوره های آموزشی مرکز تخصصی مهدویت به دوره های آموزشی مختلف و کوتاه مدت برای سخنرانی، پرسش و پاسخ و جلسات متعدد اعزام می شوند.
وی با اشاره به اینکه نزدیک به 400 نفر در دو مقطع سطح 3( کارشناسی ارشد) و سطح 4 حوزه (دکترا) در حال انجام فعالیت های آموزشی و پژوهشی بنیاد هستند اظهار کرد: به دلیل تقاضاهای زیادی که از دانشگاه ها، هیئتهای مردمی، آموزش و پرورش و حوزه های علمیه داشته ایم، همچنین با توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری در سال 1382 در صدد بر آمده ایم تا به تعمیق و توسعه فرهنگ مهدویت بپردازیم و نیرو سازی کنیم.
وی درباره مراحل توسعه فعالیت های مرکز تخصصی مهدویت به ایجاد 30 شعبه بنیاد در استان های کشور اشاره و خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) به 3 مقطع کوتاه مدت، آموزش های مقدماتی و تکمیلی و دوره تربیت مربی معارف مهدوی تقسیم می شود.
 

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت درباره برگزاری دوره های آموزشی گفت: به منظور اینکه مخاطبان معارف مهدوی را با روش های مختلفی فرا گیرند، دوره های آموزشی غیر حضوری نیز همراه با برپایی دوره های حضوری قرار دادیم.
حجت الاسلام نصوری علت اصلی گسترش این فعالیت ها را وجود دو عطش بزرگ در جامعه دانست و گفت: اول خلأ معنوی است که سبب بروز و ظهور جریان ها و عرفان های نوظهور مهدوی شده است و اثر آن به شدت در جامعه احساس می شود، مسئله دیگر نگاه به پایان تاریخ است.
وی به تقسیم بندی فعالیت ها مهدوی اشاره کرد و گفت: فعالیت های محتوایی از سوی مرکز تخصصی مهدویت قم و فعالیت های اجرایی و نیرو سازی از سوی شعب بنیاد در استان های کشور اجرا می شود.
وی به تشریح فعالیت های دیگر مرکز تخصصی و بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) پرداخت و گفت: تاکنون بیش از 80 عنوان کتاب چاپ شده است که بعضی از آنها به چاپ بیستم رسیده است، ایجاد کانون های مهدویت در دانشگاهها، تاسیس اردوگاه فرهنگی زیارتی یاوران مهدی در قم با ظرفیت نزدیک به 1000 نفر، تشکیل تیم کودک و نوجوان، برنامه های آموزشی ضمن خدمت ویژه پرسنل دولت و نیروهای مسلح و فرهنگیان، پرسش و پاسخ، فروش الکترونیکی کتاب از دیگر فعالیت های مرکز تخصصی مهدویت به شمار می روند.

وی پیرامون ادامه فعالیت های این مرکز گفت: پخش برنامه های مهدوی در شبکه های ماهواره ای ولایت، ایجاد گروه فرق انحرافی، ایجاد برنامه های نرم افزاری موبایل و نرم افزار پیش گویی نوستر آداموس، پاسخ به شبهات از طریق فصلنامه انتظار و مجله امان نیز از دیگر فعالیت های این مرکز به شمار می روند.
 

پایان پیام/


 

کد خبر 11549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha