پویش سراسری اهدای خون در ایلام آغاز شد

مدیرکل انتقال خون استان ایلام از آغاز پویش سراسری اهدای خون همزمان با آغاز ایام اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن روز پاسدار و جانباز در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل انتقال خون استان ایلام در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: پویش سراسری اهدای خون در اعیاد شعبانیه همزمان با فرا رسیدن ایام شعبانیه و ولادت با سعادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام زین العابدین (ع) و همچنین روز پاسدار، جانباز و روز جوان در انتقال خون استان ایلام برگزار می شود.

 

«مهدی اکبری دهبالایی»  با اشاره به اهمیت اهدای خون در راستای تامین سلامت بیماران و نیازمندان به آن، یادآور شد: همشهریان عزیز ایلامی می توانند با مراجعه به مراکز انتقال خون استان در راستای اهدای خون  و شرکت در  این امر حسنه و  خداپسندانه از اجر معنوی این حرکت ارزشمند در ایام شعبانیه برخوردار شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه اهدای خون نقش مهمی در فرهنگ سازی این مقوله انسانی، اجتماعی و ترغیب قشرهای مختلف به ویژه جوانان به این امر خداپسندانه  دارد، افزود: تمام دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در پایگاه‌ انتقال خون رعایت می‌شود و جای هیچ نگرانی برای اهداکنندگان خون وجود ندارد.

 

 

مدیرکل انتقال خون استان ایلام ابراز کرد: کلیه افرادی که شرایط اهدای خون را دارا می باشند، با همراه داشتن کارت ملی می‌توانند با حضور در مراکز اهدای خون یاریگر ما در تامین خون سالم برای بیماران باشند.

 

اکبری دهبالایی ابراز کرد: همه افراد قبل از اهدا توسط پزشک مستقر در انتقال خون مورد معاینه قرار می گیرند و طبق آزمایش های گرفته شده شرایط مراجعه کنندگان برای اهدای خون مشخص می شود.

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به شروع موج ششم کرونا و ایام پایانی سال با کمبود ذخایر خون مواجه شده‌ایم، گفت: به دلیل نزدیک شدن تعطیلات نوروزی نیاز به همراهی مردم شریف استان ایلام به ویژه جوانان برای افزایش ظرفیت های ذخایر خون استان داریم تا بتوانیم جوابگوی تامین خون بیماران مخصوصا بیماران تالاسمی در تعطیلات پیش‌رو باشیم.

کد خبر 1154933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha