نصب ده‌ها نمایشگر و ریسه های نوری داخل و خارج از آستان مقدس عباسی به مناسبت اعیاد شعبانیه+ عکس

آستان مقدس حضرت عباس(ع) از نصب ده‌ها نمایشگر و ریسه های نوری داخل و خارج از این آستان به مناسبت اعیاد شعبانیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، شعبه برق وابسته به گروه تعمیرات و مهندسی ساختمان در در آستان مقدس عباسی اعلام کرد:نصب ریسه های نوری نواری داخل صحن حرم اباالفضل العباس(ع) و اطراف آن و راه های منتهی به آن  به مناسبت ماه شعبان و اعیاد این ماه به پایان رسیده است.

 

مهندس محمد مصطفی الطویل، مسئول این شعبه گفت: براساس دستورات دبیرخانه آستان مقدس حسینی و ریاست این گروه، تزئینات در انواع و اشکال مختلف از جمله نوری ارایه شد. ما از پنج روز پیش تهیه طرح ها و اجرای میدان آنها را در رنگ‌ها و اشکال هندسی و رنگی در قالب تابلوهای هنری آغاز کردیم که فضای شادی به همین مناسبت ایجاد می کند.

 

الطویل افزود: مراحل کار طبق برنامه به همین منظور تدوین شده بود. بیشتر کارکنان این شعبه در انجام امور نگهداری و تعمیرات جامع همه نمایشگرهای نوری در صحن و تعویض آنها، نصب ریسه های نوری داخل صحن شریف و خارج از آن و گلدسته حرم مطهر و راه های منتهی به آستان اباالفضل العباس(ع) همکاری کردند.

 

وی ادامه داد: خیابان قبله از ویژگی های حرم مطهر اباالفضل العباس(ع) است که بیشتر به آن توجه شد، به طوری که نمایشگر نوری در انتهای این نصب شده است. طول آن 60 متر و ارتفاع آن سه متر است. این نمایشگر مجهز به 1500 چراغ تزئینی و در 15 سطر است. در این نمایشگر تاریخ مناسبت ها و میلادهای در این ماه مبارک ذکر شده است.

 

مسئول این شعبه ادامه داد: ریسه های نوری در دو طرف این خیابان نصب شده است، علاوه بر این 14 عدد نخل نور تزئینی در وسط خیابان قرار گرفته است که با چراغ های رنگی متناسب با اشکال نوری در اطراف آن تزئین شده است.

 

الطویل افزود: چراغ های رنگی در اشکال هنری و زیبا برای نشان دادن زیبایی بی نظیر این شهر نصب شد . این نورپردازی از اتاق فرمان آستان مقدس عباسی کنترل می شود.

آستان مقدس حضرت عباس(ع) برای برگزاری جشن های شعبانیه با مجموعه ای برنامه ها و فعالیت ها آماده شده است.

 

کد خبر 1154941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha