پشتیبانی های اعتباری از کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ضعیف است

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه پشتیبانی های اعتباری از کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ضعیف است، گفت: ما اگر می خواهیم فعالیت های فرهنگی و دینی مستمری را در محلات داشته باشیم، باید کانون ها را مورد حمایت جدی قرار دهیم.

محمد صالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش بسیار قوی را در جذب جوانان  و نوجوانان به مسجد تاکنون داشته اند و فعالیت های خوبی را در حوزه فرهنگ و دین به جامعه ارایه داده اند.

 

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این کانون ها در ابتدای فعالیت شان پشتیبانی های مستمری از سوی دولت و مجلس شدند اما در ادامه کار مقدار این پشتیبانی ها ضعیف شد و از لحاظ بودجه این کانون ها آن گونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفتند.

 

وی ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه باید تعداد این کانون ها از نظر کمی به عدد تعیین شده می رسید اما این اتفاق نیفتاده است و آن هم به دلیل این است که حمایت های بودجه ای و اعتباری از آنها کمتر شده است.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ما می خواهیم فعالیت های فرهنگی و دینی مستمر در محلات و در مساجد ادامه داشته باشد، باید مشکلات این کانون ها را در حوزه اعتباری و سایر حوزه ها رفع کنیم. به هر حال بیماری کرونا فرهنگ و اعتقادات دینی مردم ما را تا حدودی دستخوش تغییر و تحولاتی کرده است و مقداری فعالیت های فرهنگی و دینی در جامعه پایین آمده است. در این شرایط نیاز داریم که این کانون ها با ظرفیت بالایی که دارند به فعالیت شان قوی تر از قبل ادامه دهند.

 

وی در مورد نقش کانون ها در بحث جهاد تبیین نیز گفت: به هر حال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه جهاد تبیین مسئولیتی را متقبل شده است و قطعا یکی از حوزه هایی که در این وزارتخانه می تواند این مسئله را به خوبی پیش ببرد، کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور است. ما از این وزارتخانه می خواهیم این کانون ها را در این حوزه مورد حمایت قرار دهند تا این کانون ها فعالیت های مستمری را در راستای اهداف انقلاب و معرفی کارنامه انقلاب به مردم ارایه دهند.

 

جوکار خاطرنشان کرد: ظرفیت های خیلی خوبی در محلات، شهرها و روستاهایی وجود دارد که قطعا کانون ها می توانند این ظرفیت ها را بسیج کنند. باید از جوانان و نوجوانان و تجارب بزرگان در این حوزه بهره گیری شود.

 

کد خبر 1154945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha