توسعه کیفی کانون های مساجد از مهمترین برنامه ها است

آمون گفت: توسعه کیفی کانون های مساجد از مهمترین برنامه ها در طی سال های اخیر است تا بتوانیم برنامه های فرهنگی و تبلیغی نقش و جایگاه ویژه ای در زندگی روزمره نوجوانان و جوانان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «مصطفی آمون» امروز (16 اسفندماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان گفت: مساجد از صدر اسلام به عنوان مرکزی برای حل مسائل جاری جامعه بوده و کارکردهای مختلف برای آن تبیین شده است و در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نیز همین مساجد بودند که مسائل جاری جامعه را به دست گرفتند و در رفع معضلات گام های اساسی برداشتند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: امروز نیز مساجد طراز انقلاب اسلامی در جامعه با هدف افزایش کارکردها و توانمندی مساجد مدنظر است و امیدواریم بتوانیم جایگاه این مکان مقدس را حفظ کنیم.

 

این مقام مسئول اذعان داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز از سال 1371 با هدف احیا کارکردهای واقعی فرهنگی، هنری و تبلیغی مساجد در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی به دست نوجوانان و جوانان پایه ریزی شد.

 

وی ادامه داد: توسعه کیفی کانون های مساجد از مهمترین برنامه ها در طی سال های اخیر است تا بتوانیم برنامه های فرهنگی و تبلیغی نقش و جایگاه ویژه ای در زندگی روزمره نوجوانان و جوانان داشته باشد.

 

آمون خاطر نشان کرد: استفاده از فناوری های نوین در جهت به روز کردن فعالیت های کانون ها برای پاسخگویی به نیاز نوجوانان و جوانان فعال در عرصه های مختلف است که زمینه تعامل همه آحاد مردم با مساجد خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: البته همه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی کانون های مساجد خودجوش بوده و به دست جوانان انقلابی بدون چشمداشتی صورت می گیرد.

 

آمون تاکید کرد: هم اکنون بیش از 578 کانون فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل فعال هستند که از این تعداد 231 کانون در مناطق شهری، 291 کانون در مناطق روستایی و 56 کانون نیز در مناطق عشایری استان واقع است.

 

وی اظهار داشت: 200 کتابخانه مخزن دار در کانون های مساجد با بیش از 410 هزار کتاب فعالیت های کتابخوانی را انجام می دهد و در کنار آنها نیز 190 کتابخانه نیز به صورت باز در مساجد در اختیار علاقمندان حوزه کتاب قرار گرفته است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بیان کرد: در راستای شبکه فراگیر فرهنگی هنری کانون ها بر اساس افق 1414 همه برنامه ها خانواده محور و مسجد پایه برای جریان سازی زیست بوم فهما است.

 

این مقام مسئول اعلام داشت: به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیاری از برنامه های فرهنگی کانون های مساجد در بستر فضای مجازی صورت می گیرد و این افتخار بزرگی است که هیچ از فعالیت ها تعطیل نشده است.

 

آمون اضافه کرد: 18 اسفندماه در تقویم جاری کشور به عنوان سالروز تاسیس کانون های مساجد ثبت شده است و برنامه تجلیل از کانون های برتر رویداد ملی «فهما» نیز همزمان با این روز انجام خواهد شد.

کد خبر 1154951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha