بیش از ۲ هزار نفر از دانش آموزان استان همدان مهارتهای فنی و حرفه ای را فرا گرفتند

مختاران با بیان اینکه ۲ هزار نفر از دانش آموزان همدان مهارت های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند، گفت: این تعداد مهارت آموختگان ۶۲۱ نفر دختر و تعداد یک هزار و ۴۵۷ نفر پسر می باشند.

«وهب مختاران» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان به نقش آموزش های فنی و حرفه ای در کارآفرینی و اشتغالزایی اشاره و گفت: آموزش های فنی و حرفه ای با هدف انتقال مهارت های مختلف به فراگیران و نیز اشتغال فارغ التحصیلان این دوره از طریق مزد بگیری و خوداشتغالی توسط سازمان آموزش های فنی و حرفه ای پیگیری می شود.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان افزود: با توجه به محدودیت بازارهای سازمانی و غیرسازمانی(آزاد) جهت جذب فارغ التحصیلان آموزش های فنی و حرفه ای توجه به مقوله کارآفرینی در این آموزش ها را امری ضروری و اجتناب پذیر دانست.

 

وی هدف اصلی آموزش های فنی و حرفه ای را تربیت نیروی کار مورد نیاز بخش های مختلف جامعه عنوان و افزود: به نظر می رسد آموزش های فنی و حرفه ای به سبب انعطاف پذیری نشأت گرفته  و به دلیل آموزش و ایجاد مهارت های لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل، نقش به سزایی در اشتغال دارد.

 

وی ادامه داد: آموزش های فنی و حرفه ای به نوعی پرورش «کارآفرینی» است، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی، قادر خواهند بود که فرصت های شغلی مناسبی را به دست آورند و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد کنند.

 

مختاران با اشاره به هدف توانمند سازی دانش آموزان و اهمیت مهارت آموزی  گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 2 هزار و 78 نفر از دانش آموزان در سطح استان در دوره های مهارت آموزی شرکت کردند

 

وی بیان کرد: مهارت آموختگان در رشته هایی نظیر، الکترونیک،  برق،  صنایع دستی،  مکانیک، هنرهای تجسمی،  صنایع خودرو ، صنایع پوشاک و...  شرکت کردند.

 

وی اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه آزاد است.

 

 

کد خبر 1154981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha