اختصاص ۱۰۶ میلیارد ریال تسهیلات به بخش فرهنگ و هنر خراسان شمالی

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از اختصاص ۱۰۶ میلیارد ریال اعتبار از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به بخش فرهنگ و هنر استان خبر داد.

«علی اکبر طهماسبی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: هدف از موضوع جزء یک تا 9 بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 کشور توسعه کارآفرینی، افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی استانی است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: تسهیلات موضوع این دستورالعمل در استان با اولویت نرخ بیکاری بالاتر، به طرح های کارآفرینی، ایجادی، توسعه ای، تکمیلی و سرمایه در گردش و نیز احیای واحدهای تولیدی از جمله کسب و کار خانگی، واحدهای تولیدی خرد، واحدهای تولیدی کوچک، واحدهای تولیدی متوسط، واحدهای تولیدی بزرگ، شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدی پیشران قابل تخصیص است.

 

وی بیان کرد: دوره بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش حداکثر یک سال و تسهیلات ایجادی، توسعه ای و تکمیلی حداکثر هفت سال و شامل دوره مشارکت و تنفس جمعاً حداکثر دو سال و دوره بازپرداخت حداکثر پنج ساله است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: زمان کوتاهی برای جذب اعتبارات بند (الف) ماده 18 قانون بودجه 1400 فرصت باقی است و باید برای جذب این اعتبار حداکثر تلاش و همکاری را داشته باشیم.

 

طهماسبی خاطرنشان کرد: متقاضیان، طرح های توجیهی اقتصادی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه را با مطالعه دقیق دستورالعمل ارائه کنند تا در کارگروه اشتغال استان بررسی و پس از تصویب در شورای برنامه ریزی، بانک ها در اسرع وقت تسهیلات مربوطه را اعطاء کنند.

 

وی گفت: متقاضی دریافت تسهیلات از منابع پیش بینی شده از این برنامه می بایست حداقل 20 درصد از میزان سرمایه گذاری طرح پیشنهادی را تأمین کند.

 

طهماسبی افزود: میزان تسهیلات برای کسب و کارهای خرد و خانگی تا سقف  هزار میلیون ریال و برای سایر طرح ها تا سقف 1500 میلیون ریال به ازای هر شغل جدید تعهد شده قابل پرداخت بوده و مابقی سرمایه مورد نیاز طرح (به استثای سرمایه در گردش) می بایست به عنوان سهم آورده توسط خود متقاضی تامین اعتبار شود.

 

 

کد خبر 1155009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha