جشنواره ابوذر باید شاخصی برای معرفی چهره های جدید رسانه ای باشد

زارع ضمن تحسین اقبال خبرنگاران استان مازندران به جشنواره رسانه ای ابوذر، گفت: متاسفانه هر ساله درجشنواره های مطبوعات منتخبین تکراری هستند و امید است در جشنواره های آتی با آموزش های متناسب با حوزه خبر و رسانه، شاهد حضور چهره ها و الگوهای جدید باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع» امروز (۱۶اسفند) در آئین اختتامیه سومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران ضمن گرامیداشت یاد و نام ۲۳شهید رسانه استان مازندران، اظهار کرد: همچنین یاد و خاطره شهید هادی باغبانی شهید شاخص بسیج رسانه استان را نیز گرامی می داریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران با اشاره به ظرفیت رسانه در استان، بیان کرد: متاسفانه هر ساله در جشنواره های مطبوعات برترین ها تکراری هستند و امید است در جشنواره های آتی با آموزش های متناسب با حوزه خبر و رسانه، شاهد حضور چهره ها و الگوهای جدید در بین پیشکسوتان باشیم.

 

وی با بیان اینکه به طور نمونه مازندران در حوزه پسماند با چالش های جدی مواجه است و اصحاب خبر و رسانه باید برای رفع این معضلات قلم بزنند، گفت: متاسفانه برخی از رسانه ها به جهت کپی برداری از اخبار و محتوای تولیدی دیگر رسانه ها از قطار رسانه جا مانده اند و باید پیاده شوند.

 


زارع با بیان اینکه فلسفه وجودی رسانه ها به درستی مورد توجه نیست، افزود: نباید رسانه ها منتشر کننده اخبار سایر رسانه ها باشند بلکه باید خود تولید محتوا داشته باشند.

 


وی با اشاره به نقش رسانه ها در بحث جهاد تبیین، گفت: مدیریت فضای مجازی باید با فعالان رسانه ای استان باشد.چرا که خبرنگاران به درستی با مردم و مسئولان درارتباط هستند و درد ومشکلات جامعه را به درستی می شناسند.

 


زارع با بیان اینکه مدیریت افکار عمومی در استان با رسانه است، افزود: صاحبان رسانه های مکتوب علاوه برانتشار رسانه چاپی باید تولیدات محتوایی خود را در فضای مجازی نیز باز نشر دهند.

 


وی با بیان اینکه ما در برابر هجمه های رسانه ای قرار داریم، گفت: بعضا تولید محتوای خوب را شاهدیم اما فضای انتشار محدود است.

 


زارع برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر به همت بسیج رسانه را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: اختتامیه جشنواره مطبوعات استان های شمالی نیز اواخر اسفندماه جاری برگزار خواهد شد.

کد خبر 1155026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha