استفاده از نوآوری برای انتقال مفاهیم اسلامی به جوانان توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد

سلطانی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید ضمن نوآوری برای جذب جوانان و انتقال مفاهیم اسلامی و مطلوب اقدامات متنوعی به انجام برسانند و شورای اسلامی شهر شیراز در طرح ویژه احیای محلات با محوریت مسجد، توانمندسازی ارکان مسجد در اقشار مختلف را دنبال می

«علی اکبر سلطانی»، با گرامیداشت 18 اسفند به عنوان سالروز تاسیس کانون های مساجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: مساجد از مراکز جدی فرهنگی شهر شیراز و سایر نقاط کشور به شمار می روند و در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن همواره نقش بسزایی ایفا کرده اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز  افزود: مساجد می توانند در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی محله ها محوریت های قابل توجهی ایجاد کنند و کانون های فرهنگی-هنری مساجد در این خصوص ظرفیت مناسبی می توانند ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: مساجد می توانند جاذبه های مختلفی برای اقشار و سنین مختلف از کودکان تا بزرگسالان ایجاد کنند و با ایجاد فرصت مهارت افزایی فردی و اجتماعی و ایجاد جاذبه های مختلف در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی عملکرد موثری داشته باشند و به جوانان در این فرصت ها باید توجه ویژه شود.

سلطانی تاکید کرد: مساجد برای موفقیت در انجام مطلوب کارکردهای خود باید برنامه های خود را منطبق بر تغییرات و نیاز روز جامعه اجرا کنند و امام جماعت، هیئت امنا و ... با برنامه های جدید و افزایش مهارت های اجتماعی، ارتباط مسجد و مردم را با خلاقیت و ابتکار عمل تقویت کنند.

وی تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید ضمن نوآوری برای جذب جوانان و انتقال مفاهیم اسلامی و مطلوب اقدامات متنوعی به انجام برسانند و شورای اسلامی شهر شیراز در طرح ویژه احیای محلات با محوریت مسجد، توانمندسازی ارکان مسجد در اقشار مختلف را دنبال می کند.

کد خبر 1155027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha