طلاب، مراقب منزلت طلبگی و جایگاه رفیع روحانیت باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: لباس پیامبران و سربازی امام زمان(عج) بر تن طلاب است؛ از این رو باید همه طلاب و روحانیان مراقب جایگاه رفیع روحانیت و منزلت طلبگی باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» امروز دوشنبه در آیین تلبس جمعی از طلاب حوزه علمیه استان، اظهارداشت: پذیرش طلبگی و معمم شدن دو اصل مهم در پذیرش مسئولیت سترگ و سنگین سربازی امام زمان(عج) است و طلاب باید قدر خود، جایگاه و لباس روحانیت را بدانند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: اگر طلاب متوجه اهمیت و ارزش جایگاه خود نباشند، نمی توانند در هدایت و تبلیغ مردم نقش آفرینی کنند.

 

امام جمعه بجنورد بیان کرد: طلاب وقتی به نماز می ایستند و با خلوص نیت به دیدار معبود می روند باید از جایگاه این فریضه الهی آگاه باشند و غرق در معنویات باشند، در مقابل افرادی نیز هستند که چیزهای گمشده روزگار را در نماز پیدا می کنند.

 

وی ادامه داد: اگر ندانیم در کجای این نظام آفرینش قرار داریم و عظمت آنرا درک نکنیم، عمر ما به پایان می رسد و از این جهان بهره ای نخواهیم برد.

 

حجت الاسلام والمسلیمن نوری اظهارکرد: طلاب در جایگاه مهمی قرار دارند و باید رفتارشان متناسب با مسلک ائمه باشد؛ وقتی لباس بر تن داریم باید مبلغ دین و مراقب غرور و منیت خود باشیم.

 

وی عنوان کرد: طلاب آراستگی ظاهری و باطنی را حفظ کرده و برای تهذیب نفس تخلق به تواضع و صبر تلاش کنند.

 

امام جمعه بجنورد گفت: لباس روحانیت سپری برای آتش دنیایی و دوزخی و عامل امنیت برای طلبه‌ها در مقابل شیاطین جن و انس است؛ طلبه‎ها تا زمانی که لباس روحانیت نپوشیده‎اند راحت هستند، ولی بعد از پوشیدن باید حریم لباس را حفظ کنند که این از توفیقات الهی است.

 

گفتنی است، در این مراسم که همزمان با سالروز میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار شد، ۳۳ نفر از طلاب حوزه علمیه استان ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

 

 

کد خبر 1155113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha