نخستین جشنواره سراسری نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی رضوی در قم برگزار می‌شود/۱۰ میلیارد تومان اعتبار به پایگاه تئاتر دینی قم اختصاص یافت 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری نخستین جشنواره سراسری نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی رضوی از ۲۲ تا ۲۵ اسفند ماه در قم خبرداد. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سید موسی حسینی کاشانی در جمع خبرنگاران و آئین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره سراسری نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی رضوی در قم با عنوان زیارت اظهار داشت: این جشنواره جشنواره در دو بخش نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی برگزار می‌شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: تاکنون ۶۷ گروه نمایشی از ۱۶ استان کشور آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند که پس از بررسی‌ای لازم، ۱۱ گروه پذیرش نهایی برای شرکت در این جشنواره را دریافت کردند.

 

وی با بیان اینکه جشنواره با مشارکت بنیاد رضوی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار می‌شود بیان کرد: 59 اثر در بخش نمایشنامه نویسی به جشنواره ارسال شده که در مرحله داوری قرار دارد، در این راستا 

 

حسینی کاشانی در خصوص دیگر رویدادهای هنری عنوان کرد: در سفر اخیر هیئت دولت به استان قم، مهم ترین مطالبه در رابطه با پایگاه تئاتر دینی در استان قم مطرح شد که با همکاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی10 میلیارد تومان اعتبار به پایگاه تئاتر دینی قم اختصاص یافت.

 

وی تصریح کرد: تاکنون دو میلیارد تومان از کل این بودجه به صورت نقدی تحقق یافته و در جهت تقویت زیرساخت‌های تئاتر استان قم، پیگیری‌های لازم انجام می‌شود و پایگاه تئاتر دینی قم از سال ۱۴۰۱ رسما کار خود را شروع می‌کند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: همچنین در حمایت از موسسات فرهنگی و هنری قم در سال 1401 بودجه‌ 10 میلیارد و 900 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است که در صدد ارتقای کیفیت خدمات این موسسات و اجرای طرح‌های مختلف هستیم.

 

در این نشست رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم نیز با اشاره به اینکه ۸۸ اثر به جشنواره نمایش نامه‌خوانی قم ارسال شد عنوان کرد: در این زمینه ۲۹ اثر متعلق به نمایش‌ نامه‌خوانی این جشنواره و ۵۹ اثر نیز مربوط به بخش‌نمایش‌ نامه‌نویسی است.

 

علی فرحناک تصریح کرد: این جشنواره از مجموع جشنواره‌های مختلف رضوی تحت نام زیارت است که آیین پایانی آن نیز ساعت ۱۸ روز ۲۵ اسفندماه در تالار فرهنگ و هنر قم برگزار می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره استان‌های قم، استان‌های همدان، گیلان، کرمانشاه، اردبیل، اصفهان، فارس، بوشهر، کرمان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، البرز، مازندران، خراسان‌ رضوی و خراسان شمالی، آذربایجان‌ شرقی و آذربایجان غربی، لرستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان حضور بافته اند.

 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم همچنین با توجه به وجود استعدادهای درخشان در حوزه داستان‌نویسی در قم،آن را ظرفیتی مهم در جهت سوق دادن داستان‌ها به سمت نمایش‌نامه برشمرد.
در این نشست پوستر جشنواره با حضور سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم رونمایی شد.

کد خبر 1155157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha