شناسایی ۳۰ نفر مالباخته و کشف ۵ میلیارد ریال وجه کلاهبرداری  در کردستان

رئیس پلیس فتا استان کردستان از شناسایی و دستگیری اعضاء باند کلاهبرداری رایانه ای طی یک عملیات هوشمندانه پلیسی توسط ماموران پلیس فتا خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مهدی دانش پور رئیس پلیس فتا استان کردستان عنوان کرد: با اعلام شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا و بیان اینکه با مراجعه به یکی از صفحات شبکه اجتماعی اینستاگرام برای خرید لوازم خانگی، مورد کلاهبرداری رایانه‌ای قرارگرفته است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

 

 


وی افزود: در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد فرد مورد نظر با مراجعه به یکی از صفحات فروش لوازم خانگی مبلغ 160 میلیون ریال برای خرید لوازم خانگی از طریق درگاه پرداخت اینترنتی واریز کرده و در قبال آن محصول به وی تحویل داده نشده است.

 

 


سرهنگ دانش‌پور با اشاره به اقدامات تخصصی و بهره‌گیری از  آخرین روش‌های خاص پلیسی در خصوص شناسایی و دستگیری عاملان این کلاهبرداری گفت: با تلاش بی‌وقفه و اقدامات تخصصی مأموران پلیس فتا 4 نفر از اعضاء باند کلاهبرداری در یکی از شهرستان‌های تابعه استان شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات هماهنگ دستگیر شدند.

 

 


وی افزود: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهمان با راه‌اندازی پیج اینستاگرامی فروش ارزان قیمت لوازم خانگی اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کردند.

 

 


دانش‌پور گفت: با پیگیری‌های مستمر مأموران پلیس فتا تاکنون 30 نفر از شکات در سراسر کشور شناسایی شدند که در مجموع بیش از 5 میلیارد ریال از آن‌ها کلاهبرداری شده است و متهمان پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

 

 


رئیس پلیس فتا استان کردستان به منظور پیشگیری از وقوع این‌گونه جرائم به شهروندان توصیه کرد: به‌هیچ‌عنوان فریب تبلیغات دروغین را نخورند و حتی‌المقدور سفارشات کالا و اقلام موردنیاز خود را صرفاً از سایت‌های فروشگاهی معتبر انجام دهند.

 

 

دانش پور از مردم خواست از سایت‌هایی خرید کنند که حتماً نماد اعتماد الکترونیکی را داشته باشند و حتی‌المقدور خرید و فروش کالا‌های خود را به‌صورت حضوری در شهر و یا استان محل سکونت خود انجام دهید.

کد خبر 1155166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha